Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 9-15/10/2025
Πενήντα έξι νέες παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα.

Τελευταία έξοδος – Ρίτα Χέιγουορθ
Ο Άντι καταδικάζεται σε ισόβια για έναν φόνο που ισχυρίζεται πως δεν διέπραξε. Μέσα στη σκληρή καθημερινότητα της φυλακής, δεν χάνει ποτέ την πίστη του. Παλεύει να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του, να καλλιεργήσει την ελπίδα, και να εμπνεύσει όσους έχουν ξεχάσει τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος.
Η φιλία του με τον Ρεντ γίνεται το καταφύγιό του, και μαζί χτίζουν – σε έναν κόσμο χωρίς αύριο – μια πίστη σε κάτι μεγαλύτερο: την ελευθερία.
Σε βλέπω
Κάθε πρωί σε ένα τοπικό καφέ μιας μικρής πόλης, μία σερβιτόρα (η Κέιτ) γεμίζει την κούπα του καφέ ενός τακτικού πελάτη (του Πωλ). Πού και πού στο καφέ έρχεται και η πρώην ερωμένη του Πωλ, η Πεγκ, με την πρόφαση να αγοράσει ένα κομμάτι κέικ και την ελπίδα να τον δει εκεί. Ο Πωλ προσπαθεί να τα βγάλει πέρα μέσα στο σκληρό και μεγάλο κόσμο. Η Κέιτ είναι μια γυναίκα που θέλει να κάνει μια καινούργια αρχή. Η Πεγκ αγαπάει ακόμα τον Πωλ αλλά και ο Πωλ αγαπάει την Πεγκ. Τι γίνεται όταν ο Πωλ ζητάει μια σοκαριστική χάρη από την Κέιτ; Και τι θα ακολουθήσει όταν η Κέιτ μάθει πως η Πεγκ είναι ο μεγάλος έρωτας του Πωλ; Μια απρόσμενη φιλία γεννιέται και τα βαθύτερα μυστικά όλων φωτίζονται.
Το ακρωτήρι
«Το Ακρωτήρι» ακολουθεί τη ζωή μιας νευρολόγου, της Τζουλιάνας, που από την κορυφή της επαγγελματικής της ζωής οδηγείται, μέσω της ασθένειάς της, στην πτώση. Η Τζουλιάνα χάνει σταδιακά τη συνείδησή της, αντιμετωπίζοντας όσα της συμβαίνουν με αγωνία και θυμό, για να περάσει στη συνέχεια στην ελπίδα και τη μάχη για το μέλλον. Ο σύζυγός της, Ίαν, που η ίδια θεωρεί άπιστο και χειριστικό, στέκεται δίπλα της γεμάτος φροντίδα και αγάπη.
Πριν ανοίξουμε φτερά
Ο Αντρέ και η Μαντλέν ζουν μαζί μια ζωή. Όμως κάτι αρχίζει να αλλάζει: η μνήμη διαρρηγνύεται, ο χρόνος διπλώνεται και το διαμέρισμά τους γίνεται ένας λαβύρινθος. Οι κόρες τους προσπαθούν να τους στηρίξουν, αλλά τι κάνεις όταν αυτός που αγαπάς αρχίζει να χάνεται μπροστά στα μάτια σου; Ο Zeller, με λεπτότητα και ευαισθησία, γράφει ένα βαθιά ανθρώπινο έργο για την αποσύνθεση – και την αντοχή – της αγάπης. Μπορεί να υπάρξει αγάπη χωρίς μνήμη; Τι σημαίνει να φεύγεις όταν ακόμη είσαι παρών; Ποια αλήθεια αξίζει περισσότερο, η υποκειμενική ή αντικειμενική; Το έργο είναι αποκαλυπτικό και όχι διδακτικό. Σε προκαλεί να θυμηθείς πριν μάθεις, να αισθανθείς πριν καταλάβεις.
Ένας ήρωας με παντούφλες
Το «Ένας ήρωας με παντούφλες» γράφτηκε από τους Αλέκο Σακελλάριο και Χρήστο Γιαννακόπουλο το 1947, στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Αποτελεί μια γενναία απόπειρα των συγγραφέων να αναδείξουν την ευγενική πλευρά της πατρίδας, που κρύβεται μέσα στο σκοτάδι της εποχής.
Linda
«Βραβευμένη για τις δράσεις μου στην επιχείρηση χωρίς καν να έχω βγάλει πανεπιστήμιο. Μητέρα δύο παιδιών. Με έναν υπέροχο σύζυγο. Που ξέρω να αλλάζω λάστιχο, που έχω δικό μου σπίτι, που όλοι θαυμάζουν την μαγειρική μου και που μπορώ να φοράω το ίδιο νούμερο ρούχα όπως πριν από 15 χρόνια. Τα κατάφερα. Έφτασα πλέον στην κορυφή!».
Λόγια της Λίντα Γουάιλντ, μίας πετυχημένης γυναίκας, που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την κορυφή και ότι αυτή θα της ανήκει στο διηνεκές. Κι όμως το έργο της Skinner δεν αποτελεί ένα successstory. Πρόκειται για την ιστορία της εκκωφαντικής πτώσης μιας σύγχρονης τραγικής ηρωίδας.
Στο τσακ
Εκδοτικός οίκος Σεβαστού – Κούκου. Ο Απόστολος Σεβαστός ετοιμάζεται για ένα δείπνο στις οκτώ με τη σύζυγο του Βασιλική Σεβαστού και κάποιους εκδότες. Ο Τόνυ Κούκος πείθει τον συνέταιρο και φίλο του Απόστολο να του δανείσει το σπίτι του, όσο θα λείπει, για να βρεθεί με την παράνομη σχέση του. Λίγο πριν, η Βασιλική έχει αναγκαστεί να παραχωρήσει το σπίτι στη φίλη της και σύζυγο του Τόνυ, Μαίρη Κούκου, για την πρώτη δια ζώσης γνωριμία με νεαρό μέσα από γνωστή εφαρμογή γνωριμιών. Ο διακοσμητής του σπιτιού Τζέρυ, λίγο πριν ολοκληρώσει την ανακαίνιση του σπιτιού, και η οικονόμος Γκρέτα έρχονται να συμβάλουν και εκείνοι με το δικό τους ύποπτο τρόπο στη διατάραξη της ισορροπίας του.
Όλα καταρρέουν όταν λίγο πριν τις οκτώ – στο τσακ – εμφανίζεται απρόσκλητη η Μαργαρίτα Τσαμασφίρα Φουξ, η συντηρητική και επιτυχημένη συγγραφέας παιδικών βιβλίων.
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ
Το εμβληματικό έργο του Έντουαρντ Άλμπυ, «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ», ένα από τα πιο συγκλονιστικά και βαθιά ανθρώπινα θεατρικά έργα του 20ού αιώνα, ανεβαίνει στο Θέατρο Ζίνα από τον ερχόμενο Οκτώβριο, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια.
Η φάλαινα
Ο Τσάρλι, ένας αυτοκαταστροφικός, παχύσαρκος μέχρι νοσηρότητας, καθηγητής αγγλικών, που έχει χάσει κάθε επαφή με τον έξω κόσμο, μαζί και κάθε επιθυμία να συνεχίζει να βρίσκεται εν ζωή, «βουλιάζει» μέσα στον χρόνο περιμένοντας την λύτρωση από την ίδια τη ζωή. Παλεύει να συμφιλιωθεί με την αποξενωμένη κόρη του και με το ίδιο το παρελθόν του.
Στην εξοχή
Οι δύο σύζυγοι, Ρίτσαρντ και Κορίν, έχουν εγκαταλείψει την πόλη και μένουν πλέον στην εξοχή, επιθυμώντας με αυτό τον τρόπο, να βρουν την γαλήνη στην ομορφιά της φύσης. Ο Ρίτσαρντ αποζητά με αυτή την απόδραση, να ξεφύγει και από έξεις του παρελθόντος.
Ένα βράδυ όμως, καθότι γιατρός στο επάγγελμα – φέρνει στο σπίτι τη Ρεβέκα, μία νεαρή κοπέλα, που βρήκε λιπόθυμη στο πεζοδρόμιο. Η ατμόσφαιρα ηλεκτρίζεται. Η Κορίν υποψιάζεται. Αρχίζουν οι συζητήσεις τάχα μου αδιάφορες αλλά με ένταση, οι ερωτήσεις – έξυπνες και με ειρωνεία- ανά δύο, ανά τρεις. Όλα μέσα σε μία διεισδυτική προσπάθεια για την αλήθεια που κρύβεται πίσω από μία θρασύτατη ειλικρίνεια που ισοπεδώνει τα πάντα.
Το Αμάρτημα της Μητρός μου
“Το Αμάρτημα της Μητρός μου” είναι το πρώτο διήγημα του συγγραφέα και αποτελεί βιογραφικό οικογενειακό δράμα με κύρια πρόσωπα τον Γεώργιο Βιζυηνό και την μητέρα του. Ο συγγραφέας διηγείται τις εμπειρίες των παιδικών του χρόνων, ταξιδεύοντας στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής.
Η θεριζοαλωνιστική μηχανή Τζακ Ρίπερ
Η Διευθύντρια του Πρώτου Θεάτρου της χώρας δέχεται στο γραφείο της τον Νέο Σκηνοθέτη, αριστούχο απόφοιτο της Σχολής Σκηνοθεσίας, για να συζητήσουν σχετικά με την παράσταση που πρόκειται να σκηνοθετήσει στην Κεντρική Σκηνή ως έπαθλο της αριστείας του. Ο Νέος Σκηνοθέτης μιλάει στο έργο του για τις δολοφονίες των μεταναστών στη θάλασσα και τις ευθύνες που βαρύνουν τις ανάλγητες εξουσίες.
Μέσα από μια υποδειγματικά “πολιτισμένη”συζήτηση, η Διευθύντρια αναφερόμενη στις κατασταλτικές ικανότητες της μηχανής Τζακ Ρίπερ, καταφέρνει να νουθετήσει τον Νέο Σκηνοθέτη ώστε από τα “φληναφήματά” του περί δολοφονημένων να επανέλθει στην καλλιτεχνική του “αυτογνωσία” και να παραδεχτεί πως: Η Θεριζοαλωνιστική Μηχανή Τζακ Ρίπερ είναι η πεμπτουσία της Δημοκρατίας και η Τέχνη υπάρχει για να μας οδηγήσει στην “άρρητη μετα-ανθρώπινη παραίσθηση” μέσα από “τις τρεμάμενες αντανακλάσεις της Μνημοσύνης”.
Απορρίπτεται
Ένα ξενοδοχείο, μια καλοκαιρινή νύχτα, ένα φεγγαρόλουστο λιμάνι και δύο ζευγάρια συζύγων ερωτευμένα σφόδρα μεταξύ τους, μπλέκονται σε ένα παιχνίδι ερωτικής ανταλλαγής. Ο κος Τζούνο πολιορκεί την κα Λαν, ο κος Λαν διεκδικεί την κα Τζούνο, ενώ και οι δύο κυρίες φαίνονται διαθέσιμες. Την ίδια στιγμή όλοι δηλώνουν την αφοσίωσή τους στους συντρόφους τους. Είναι τελικά τόσο ερωτευμένοι μεταξύ τους; Ή μήπως, αυτό το παιχνίδι απιστίας και πειραματισμού προς κάθε φύλο μετατρέπεται σε θεμέλιο λίθο αναζωογόνησης της συζυγικής αρμονίας τους;
Κοιμούνται τα ψάρια;
Στο έργο του Raschke η δεκάχρονη Γέτε αφηγείται με απλότητα και συχνές πινελιές χιούμορ – έχει πολύ χαμόγελο αυτό το έργο, άλλοτε πικρό κι άλλοτε λυτρωτικό – τη δική της απώλεια. Δεν κρύβει τίποτα, δεν φοβάται τις λέξεις, δεν φοβάται τις εικόνες. Μαζί της αντικρίζουμε κι εμείς τη φευγαλέα σκιά αυτού που μας στοιχειώνει και τελικά απρόσμενα μας λυτρώνει.
Κεϊκ
Η Σάσα, μια «ημι-διάσημη» συγγραφέας αισθηματικών μυθιστορημάτων, χτυπά αγανακτισμένη το κουδούνι του διαχειριστή για να διαμαρτυρηθεί: η κατάσταση με τα σκουπίδια μπροστά στην είσοδο της πολυκατοικίας, εξαιτίας της ασυνείδητης συμπεριφοράς ενός ενοίκου που τα πετάει όπως βρει, έχει φτάσει στο απροχώρητο. Μολονότι αποδείξεις δεν έχει, η ίδια είναι σίγουρη για τον υπαίτιο (τον αλλοδαπό που μένει στον πρώτο) και ζητά να του γίνει σύσταση.
ΗΙV
Μία ηθοποιός που αναγκάζεται να παίξει ένα έργο που απεχθάνεται. Μια Νιγηριανή πόρνη που αυτοκτονεί στο Τμήμα Προσωρινής Κράτησης. Μία σκοτεινή φιγούρα που κινεί τα νήματα της απελπισίας τους. Και ένα ραδιόφωνο που αυτοβούλως επιβάλλει τον ήχο μίας πραγματικότητας ανεξέλεγκτης, εφιαλτικής, απάνθρωπης: της πραγματικότητάς μας.
Το Φίλεμα
Η Άννα και ο Γιόζεφ έχουν ένα καφενέ σε ένα ορεινό χωριό. Ενώ ο στρατός κατοχής ετοιμάζεται να κάψει το χωριό τους, οι δυο τους αναγκάζονται να ετοιμάσουν τραπέζι για τους κατακτητές με τον Γιόζεφ να θεωρεί τη Φιλοξενία ως ύψιστο χρέος του και την Άννα να επιθυμεί να τους δηλητηριάσει. Δυο στρατιωτικοί,ο διοικητής Κλίνσμαν και η Λοχαγός Μάουερ, καθώς και ένα ντόπιος συνεργάτης τους εμφανίζονται στον καφενέ και απολαμβάνουν ένα γεύμα γεμάτο εντάσεις..
Τα Παιδιά ενός Κατώτερου Θεού
Η υπόθεση του έργου ακολουθεί τη σχέση ενός δασκάλου που αναλαμβάνει να διδάξει σε ένα σχολείο κωφών, και μιας πρώην μαθήτριας του σχολείου, η οποία τώρα εργάζεται ως καθαρίστρια. Εκείνη έχει συνειδητά επιλέξει να μην διαβάζει τα χείλη και να ζει απομονωμένη, αποφεύγοντας κάθε επικοινωνία με τον έξω κόσμο. Εκείνος, βλέποντας την περίπτωσή της ως «επαγγελματική πρόκληση», προσπαθεί να τη βοηθήσει να ξεπεράσει τα τραύματα του παρελθόντος της. Μέσα από τις διαφορές τους, αναπτύσσεται μία ιστορία αγάπης, γεμάτη ένταση και συναισθηματικές συγκρούσεις.
Η Ομολογία της 4ης Ιανουαρίου
Μια γυναίκα κάθεται στο εδώλιο, κατηγορούμενη για τη δολοφονία του συζύγου της. Στην αίθουσα του δικαστηρίου ξεδιπλώνεται μια ιστορία γεμάτη εντάσεις, μαρτυρίες υπεράσπισης και κατηγορίας, κρίσεις και αμφισβητήσεις — το κοινό παίρνει τη θέση των ενόρκων και καλείται να αποφασίσει την ετυμηγορία
Ο Φιάκας
Ο συγγραφέας μάς μεταφέρει στα ήθη και τις μόδες της Πολίτικης κοινωνίας του 1870 και θίγει με σατυρική διάθεση και καυστικό τρόπο την υπερβολή και την ξενομανία της εποχής.
Άνθρωπος χωρίς όνομα
Ο συνταγματάρχης Σαμπέρ, ήρωας της μάχης του Εϊλό και μέγας ταξιάρχης της Λεγεώνας της Τιμής, επιστρέφει κυριολεκτικά από τον τάφο στο αγαπημένο του Παρίσι το 1817, ύστερα από μια οδύσσεια δέκα ετών. Όμως, αυτός ο Οδυσσέας δεν βρίσκει την πιστή Πηνελόπη επιστρέφοντας. Δεν βρίσκει ούτε την Ιθάκη του. Από τους πάντες θεωρείται νεκρός. Κανείς δεν τον αναγνωρίζει και κανείς δεν πιστεύει ότι αυτός ο ξερακιανός, γερασμένος, γεμάτος πληγές άντρας είναι ο περίφημος συνταγματάρχης Σαμπέρ. Μες στην απόγνωσή του στρέφεται στον περίφημο δικηγόρο Ντερβίλ, ο οποίος με αυξημένο το αίσθημα του δικαίου προσπαθεί να τον βοηθήσει να κερδίσει τη χαμένη του ζωή. Ο Σαμπέρ βαδίζοντας σ’ αυτό το πρωτόγνωρο μονοπάτι, όπου οι ρόλοι πλέον έχουν αντιστραφεί κι έχει χάσει την πολύτιμη ταυτότητά του, ανακαλύπτει τελικά την ουσία της ύπαρξής του.
Άγριος Σπόρος
Ο Σταύρος, ιδιοκτήτης μιας αυτοσχέδιας καντίνας σε μια απομονωμένη παραλία, προσπαθεί να καλύψει τα χρέη του πουλώντας σουβλάκια στους λίγους τουρίστες που επισκέπτονται την περιοχή. Η ήρεμη ζωή του διαταράσσεται όταν εξαφανίζεται ένας νεαρός Γερμανός τουρίστας. Οι υποψίες των αρχών στρέφονται προς τον Σταύρο, και οι κάτοικοι του χωριού αρχίζουν να θυμούνται διάφορες παραβάσεις που σχετίζονται με αυτόν, όπως η αυθαίρετη κατασκευή της καντίνας και η έλλειψη αδειών για το χοιροστάσιό του. Παρά τις έρευνες που στρέφονται αλλού, η πεποίθηση του Σταύρου ότι οι άλλοι ευθύνονται για όλα παραμένει ακλόνητη, και η ζωή του δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια.
Ιβάν εναντίον Ιβάν
Δύο Ιβάν, ο Ιβάν Ιβάνοβιτς και ο Ιβάν Νικηφόροβιτς, είναι στενοί φίλοι και γείτονες σε μια μικρή ρωσική πόλη του 19ου αιώνα. Η φιλία τους διαταράσσεται όταν τσακώνονται για έναν ασήμαντο λόγο, προκαλώντας μια σειρά από κωμικές καταστάσεις που εμπλέκουν ολόκληρη την κοινωνία. Η παράσταση εξετάζει τη φύση των ανθρώπινων σχέσεων, την υπερηφάνεια και τις κοινωνικές αντιφάσεις, συνδυάζοντας τη σατιρική γραφή του Νικολάι Γκόγκολ με σύγχρονα στοιχεία.
Χάσαμε τη Θεία Στοπ
Στην παράσταση «Χάσαμε τη Θεία Στοπ», ο Θανάσης και η Ουρανία ζουν μέσα στη μιζέρια και τη γκρίνια που φέρνει η φτώχεια, στο Γκάζι τη δεκαετία του ’50. Στο διπλανό δωμάτιο βρίσκεται η θεία τους, κατάκοιτη και ετοιμοθάνατη, της οποίας την κληρονομιά περιμένουν για να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους για μια καλύτερη ζωή. Ένας καβγάς, μια λάθος κίνηση, φέρνει τον θάνατό της λίγο νωρίτερα από το αναμενόμενο. Ένας θάνατος που δεν φέρνει τη λύση που περίμεναν, αλλά γίνεται η σπίθα για μια μεγάλη «έκρηξη».
Το Κύμα
Η παράσταση «Το Κύμα» βασίζεται σε ένα πραγματικό κοινωνικό πείραμα που πραγματοποιήθηκε το 1967 από τον Ρον Τζόουνς, καθηγητή πολιτικής ιστορίας σε Λύκειο της Καλιφόρνια, με σκοπό να κατανοήσει γιατί οι Γερμανοί υποστήριξαν τον Χίτλερ. Το πείραμα εξελίχθηκε γρήγορα σε μια επικίνδυνη κίνηση, με τους μαθητές να δημιουργούν μια αυταρχική ομάδα που ονομάστηκε «Το Κύμα», με αυστηρούς κανόνες και ιεραρχία. Η παράσταση εξετάζει τις δυναμικές εξουσίας, την επιρροή της ομάδας και την ανθρώπινη ανάγκη για ανήκειν, αναδεικνύοντας τους κινδύνους του αυταρχισμού και της ομαδικής σκέψης
Το κιβώτιο
Στα τέλη του ελληνικού εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει να μεταφέρει ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου μέσω εχθρικού εδάφους. Καθώς η αποστολή προχωρά, τα μέλη της ομάδας χάνονται σταδιακά, και τελικά μόνο ένας αντάρτης καταφέρνει να παραδώσει το κιβώτιο. Ωστόσο, όταν φτάνει στον προορισμό του, διαπιστώνεται ότι το κιβώτιο είναι άδειο. Ο αντάρτης φυλακίζεται ως δολιοφθορέας και αρχίζει να συντάσσει αναφορές στον ανακριτή, προσπαθώντας να εξηγήσει και να ερμηνεύσει το νόημα της αποστολής τους.
Τα Ραδίκια Ανάποδα
Η παράσταση «Τα Ραδίκια Ανάποδα» είναι μια μαύρη κωμωδία που συνδυάζει τον θάνατο με τον γέλιο. Ο Γιώργος Γαλίτης, σε ρόλο μονόλογου, ερμηνεύει δεκατρείς διαφορετικούς χαρακτήρες, παρουσιάζοντας επικήδειους που ανασταίνουν τους νεκρούς με χιούμορ και ειρωνεία.
Η Μηχανή του Τούρινγκ
Η παράσταση «Η Μηχανή του Τούρινγκ» είναι μια θεατρική διασκευή της βραβευμένης ταινίας «The Imitation Game», η οποία αφηγείται την ιστορία του Άλαν Τούρινγκ, ενός από τους πιο σημαντικούς μαθηματικούς και κρυπτογράφους του 20ού αιώνα. Ο Τούρινγκ, με τη βοήθεια μιας ομάδας συνεργατών, κατάφερε να αποκωδικοποιήσει τον γερμανικό κώδικα Enigma κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, συνεισφέροντας καθοριστικά στην ήττα του ναζιστικού καθεστώτος. Η παράσταση εξετάζει τις προσωπικές και επαγγελματικές προκλήσεις που αντιμετώπισε, καθώς και την κοινωνική αποδοχή του ως ομοφυλόφιλος στην Αγγλία της εποχής του.
Τέλος του Παιχνιδιού
Το εντυπωσιακό σκηνικό μας μεταφέρει σε ένα καταφύγιο, μετά το τέλος του κόσμου. Ένα παιχνίδι φτάνει στο τέλος του… ή μήπως το τελευταίο κομμάτι μιας παρτίδας που ξαναρχίζει; Η σκηνοθετική προσέγγιση του Μάκη Παπαδημητρίου εστιάζει στον βαθιά ανθρώπινο πυρήνα του έργου: τέσσερις χαρακτήρες σε έναν ερειπωμένο κόσμο, που προσπαθούν να γεφυρώσουν τις αποστάσεις με λέξεις, βλέμματα, σιωπές. Σιωπές, οι οποίες – όπως όρισε ο ίδιος ο Beckett – τηρούνται ευλαβικά, όχι από τυπολατρία, αλλά γιατί μέσα τους κρύβονται όλα τα αναπάντητα ερωτήματα της ύπαρξης.
Ωριμότητα
Πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο-συνομιλία με το μυθιστόρημα «Ο φύλακας στη σίκαλη» του Τζ. Ντ. Σάλιντζερ, το οποίο απομακρύνοντας το θεατρικό έργο από την πρωτογενή ύλη, διαμορφώνει τη δική του πρωτότυπη δραματουργική ταυτότητα. Στην Αθήνα του 2025, ένας νεαρός περιπλανιέται μέσα σε μια αστική πραγματικότητα γεμάτη αντιφάσεις, απώλεια, κυνισμό και αδιέξοδα – αναζητώντας την προσωπική του ταυτότητα και τη σημασία της ωριμότητας.
Το σαπούνι
Τα πρόσωπα της παράστασης, εγκλωβισμένα σε ένα θέμα γελοίο, αιωρούνται μεταξύ κυριολεξίας και μεταφοράς, ποίησης και καθημερινότητας, βαρύτητας και ελαφρότητας, και εν τέλει μεταξύ μιας πέτρας και ενός σαπουνιού. Οι συνειρμοί τους μας οδηγούν σε γεγονότα φανταστικά ή πραγματικά, καταργώντας τη γραμμικότητα μιας ιστορίας και παρασύροντάς μας σε μια δίνη, ενώ, καθ’ όλη τη διάρκεια υποβόσκει το ερώτημα «γιατί να μην είναι ελαφρύς αυτός ο κόσμος;» Μια ωδή στην ελαφρότητα αλλά και την καθαρή σκέψη, ένα κωμικό και συγχρόνως άκρως σοβαρό επικοινωνιακό πείραμα.
οι Miroλάτρες
Ο Στέφανος, έχοντας χάσει τη δουλειά του, ενώνει τις δυνάμεις του με τον φίλο του Κωστή, μεσίτη ακινήτων, για να πουλήσουν ένα πολυτελές κτίριο σε εξωφρενική τιμή. Στην προσπάθειά τους, μπλέκουν με μία εκκεντρική γκαλερίστα και ένα golden boy με υψηλές γνωριμίες. Σύντομα, οι τέσσερις τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με καταστάσεις πέρα από κάθε φαντασία, δοκιμάζοντας την εφευρετικότητά τους αλλά και την αλήθεια, που λένε ή κρύβουν ακόμη και από τον εαυτό τους.
Σέρλοκ Χολμς: Το Μυστήριο του Βάλτου
Ο Σέρλοκ Χολμς, ο διάσημος ντετέκτιβ και ο αφοσιωμένος του συνεργάτης, Δρ. Γουότσον, ταξιδεύουν στην έπαυλη Μπάσκερβιλ, μετά από μια μυστηριώδη πρόσκληση, για να διαλευκάνουν το Μυστήριο του Βάλτου.
Μαζί
Η Ιζαμπέλα ζει με το μοναχογιό της, Μικέλε. Οι δυο τους έχουν μια λιτή και ήρεμη ζωή γεμάτη από μικρές καθημερινές δυσκολίες, αλλά και πολλή αγάπη: μοιράζονται τις δουλειές του σπιτιού, λύνουν σταυρόλεξα, πίνουν καφέ, παίζουν χαρτιά με τη γειτόνισσα. Ο Μικέλε είναι ένας νέος άνδρας διαφορετικός από τους άλλους: γλυκός, αστείος, παρορμητικός και τρυφερός. Είναι επίσης άνθρωπος με νοητική αναπηρία και ζει στην προστατευμένη ρουτίνα που η Ιζαμπέλα έχει διαμορφώσει για εκείνον. Η ήρεμη ζωή τους ανατρέπεται όταν η Ιζαμπέλα αναγκάζεται να αντιμετωπίσει μια δύσκολη απόφαση που αφορά το μέλλον του Μικέλε.
Στρακαστρούκες
Βρισκόμαστε ακριβώς δέκα λεπτά πριν χτυπήσουν οι καμπάνες για την Ανάσταση σ’ ένα χωριό της Κρήτης. Ο Κωσταντής κρατάει στη μια του χούφτα καραμελάκια που σκάνε στο στόμα και στην άλλη αυτοσχέδιες στρακαστούκες. Στην κλειστή κοινωνία της επαρχίας που κανείς δεν του απλώνει το χέρι, ο ήρωάς μας ανοίγει την καρδιά του με σπαρακτικό χιούμορ λίγο πριν κάνει το μεγάλο μπαμ. Οι καμπάνες όμως χτυπούν νωρίτερα.
Οικογένεια Τσεκμέ
Ο Σάκης, η Ρόζα και ο Στέλιος – τα ξαδέρφια του διαβόητου «Τάκη Τσεκμέ» με «άρωμα Σαμπούκας» – μαζί με την Νάνσυ, την Κική και τον «Παρασκευά από δίπλα» υποδέχονται έναν Ισπανό τουρίστα, που ζει την ελληνική φιλοξενία στο πετσί του. Μια σπάνια ποικιλία χόρτου, ένα στριπτιτζάδικο στην Κινέττα, πολύ τραπ, λίγο γιόγκα, ένας «Άγιος Έρωτας» κι ένας παπαγάλος που παραμιλάει υπόσχονται γέλιο μέχρι δακρύων, με φόντο ένα έγκλημα στη Βικτώρια και την γνήσια αθάνατη ελληνική οικογένεια στα.. χειρότερα της.
Festen
Η ιστορία διαδραματίζεται σε μια οικογενειακή γιορτή για τα 60α γενέθλια του πατέρα, όπου ο μεγαλύτερος γιος, ο Κρίστιαν, αποκαλύπτει ένα σκοτεινό οικογενειακό μυστικό που αφορά την παιδική του ηλικία και την αυτοκτονία της δίδυμης αδελφής του.
Προδοσία
Η ιστορία μέσα από εννιά σκηνές εξελίσσεται σε μια δεκαετία, που όμως ευρηματικά ξεκινάει από το τέλος της προς την αρχή, παρακολουθώντας με αντίστροφη χρονική σειρά όχι μόνο το θυελλώδες ξεκίνημα της παράνομης σχέσης της Έμμας και του Τζέρρυ, αλλά και όλη την διαδρομή της φθοράς των σχέσεων και των τριών χαρακτήρων.
Μονόκλινο σε Μπουάτ
Τρεις γυναίκες, δεμένες άρρηκτα μεταξύ τους με ένα κατακόκκινο σκοινί, φορώντας λευκά φορέματα και κόκκινα σαν αίμα παπούτσια αναρωτιούνται πως μοιάζουν στ’ αλήθεια τα «τέρατα»; Πόσος πόνος μπορεί να κρύβεται σε μια αρρώστια με το εξωτικό όνομα Καζαμπλάνκα; Μπορεί να είναι κακοποιητικός ένας γοητευτικός επαναστάτης φιλόσοφος; Είναι η κατάθλιψη σαν μπουάτ με τραγούδια για κουλτουριάρηδες;
Η ανθρώπινη φωνή
Για πρώτη φορά, με αφορμή την πραγματική περιπέτεια υγείας της ηθοποιού που ερμηνεύει το ρόλο, το αριστοτεχνικό κείμενο προσεγγίζεται με χαρακτήρα λυτρωτικό. Μία γυναίκα εγκαταλείπεται από τον σύντροφό της λόγω διάγνωσής της με καρκίνο του μαστού. Η προσέγγιση αυτή του κειμένου επιχειρεί να προβάλει πέρα από την σπουδαιότητα της πρόληψης και της ενημέρωσης το πώς ο περίγυρος και ιδίως ο σύντροφος αντιμετωπίζει έναν άνθρωπο που μπαίνει σε αυτή την αγωνιώδη διαδικασία. Η παράσταση αποτελεί ένα δυνατό ψυχογράφημα που φωτίζει την εσωτερική διαδρομή των ανθρώπων απέναντι στην πραγματικότητα και τις ανατροπές της ζωής.
Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι
Το Υπήρξαμε. Πιάσαμε Χώρο. Μετά όχι. είναι μια multimedia performance με στοιχεία σινεμά, σύγχρονης μουσικής, πειραματικού θεάτρου και χορού. Με τίτλο έναν στίχο της Κρυστάλλης Γλυνιαδάκη, το έργο περιστρέφεται γύρω από την έννοια της εξαφάνισης: του χρόνου, των ανθρώπων, των συναισθημάτων, της μνήμης, των δεσμών. Η ιστορία μας ξεκινάει με δύο γυναίκες των οποίων η διαδικασία προετοιμασίας ενός καθημερινού μεσημεριανού τραπεζιού, φέρνει στην επιφάνεια ιστορίες από διαφορετικούς τόπους και χρόνους, με ένα κοινό χαρακτηριστικό: κάτι στις ιστορίες αυτές χάνεται. Θεσσαλονίκη, Αίγυπτος, Μέση Ανατολή, 1944, 2025, 2 λεπτά πριν, ο χώρος και ο χρόνος σε αυτήν την παράσταση χάνουν τη συνοχή και τη γραμμικότητα τους.
Η κίτρινη ταπετσαρία
Στο επίκεντρο της παράστασης βρίσκεται η περίπτωση της χειριστικής συμπεριφοράς στην συντροφική σχέση, εκεί όπου η εξουσία καλύπτεται από το προσωπείο της στοργής και η φροντίδα μετατρέπεται σε εργαλείο ελέγχου. Μέσα από τον λόγο της ηρωίδας, αναδεικνύεται η ψυχολογική φθορά που προκαλεί το gaslighting – ο αργός, υπόγειος αποσυντονισμός της αυτοαντίληψης και το επώδυνο ταξίδι μέχρι να σπάσει ο κύκλος της βίας. Παράλληλα, η παράσταση προσεγγίζει με ειλικρίνεια την αμφιθυμία που συχνά συνοδεύει τη μητρότητα. Σε μια κοινωνία που προβάλλει τη μητρότητα ως προορισμό και όχι ως επιλογή, η φωνή της ηρωίδας αρθρώνει -ακόμη και σιωπηλά- την ανάγκη για έναν ευρύτερο ορισμό της γυναικείας ταυτότητας έξω από επιταγές και προσδοκίες.
Χωρίς αναστολή
Ένα ζευγάρι συνταξιούχων, μια συνηθισμένη μέρα, στο καθιστικό τους. Συνομιλούν, σχολιάζουν, διαφωνούν, έχοντας διαρκώς στα χέρια τους το κινητό, την ταμπλέτα ή το πληκτρολόγιο. Οι σύγχρονοι τρόποι επικοινωνίας και ενημέρωσης τούς προκαλούν έλξη, και μαζί, αμηχανία. Όταν κατά τρόπο παράδοξο, όσο και ξεκαρδιστικό, ο Γιώργος και η Βιολέτα γλιστρούν στα άδυτα του dark web, στην οθόνη τους ξεπροβάλουν ύποπτες συναλλαγές και μπόλικο μαύρο χρήμα. Ο πειρασμός να επωφεληθούν από τη συγκυρία είναι μεγάλος. Θα μπορέσουν να το τολμήσουν χωρίς αναστολές;
Nina Simone 4 οκτάβες Ελευθερίας
Το έργο “Nina Simone – 4 οκτάβες Ελευθερίας” σε σύλληψη και κείμενο του σκηvoθέτη Σωτήρη Καραμεσίνη, είναι εμπνευσμένο από τα τραγούδια και τα ντοκουμέντα για τη ζωή της Σιμόν. Η δραματουργία βασίζεται σε εκτενή μελέτη και έρευνα στο πλούσιο υλικό που έχουμε για εκείνη – τις συνεντεύξεις της, τα βιβλία, τις ταινίες, αλλά και εμπνευσμένο από την αυτοβιογραφία της, ώστε να δημιουργηθεί ένα έργο που θα φωτίζει το πολυδιάστατο πορτρέτο μιας γυναίκας η οποία δεν έπαψε ποτέ να διεκδικεί το δικαίωμα στην ελευθερία και την αλήθεια της.
Καπούτ
Το έργο εστιάζει με λεπτότητα και χιούμορ στα προβλήματα της τρίτης ηλικίας, που αν και αποτελούν μια πραγματικότητα της εποχής μας, έχουν απασχολήσει λίγο τη σύγχρονη δραματουργία.
Mε διεισδυτική ματιά φωτίζει κόσμο των ηλικιωμένων, ένα κόσμο φαινομενικά απλό και ανέμελο, που όμως είναι γεμάτος μελαγχολία, βίαια πάθη, αδύνατες προσδοκίες, βαθιές απογοητεύσεις, φόβους και ανασφάλειες.
Μένγκελε
Σε ένα νυχτερινό δρομολόγιο ηλεκτροκίνητου τρένου, ένας διοικητικός υπάλληλος και μια υποψήφια διδάκτορας Ιστορίας – δύο άγνωστοι μεταξύ τους – μοιράζονται το ίδιο κουπέ. Μια ξαφνική διακοπή ρεύματος τους οδηγεί σε ένα παιδικό παιχνίδι ρόλων: εκείνος γίνεται ο διαβόητος «Άγγελος του Θανάτου» Γιόζεφ Μένγκελε, ενώ εκείνη η Εσθήρ, εγγονή μιας Εβραίας επιζήσασας από τα πειράματά του.
Το παιχνίδι όμως σύντομα ξεπερνά τα όρια. Μήπως οι δύο «παίκτες» δεν υποδύονται απλώς, αλλά αποκαλύπτουν μια τρομακτική αλήθεια; Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν όταν παίζουν με την Ιστορία, την ηθική και την ίδια την ανθρώπινη φύση;
Το φινιστρίνι
Έργο διαχρονικό. Η αναζήτηση του εαυτού μας, η κατανόηση του, η αποδοχή του, η συμφιλίωση μαζί του, είναι αυτά που βασανίζουν τον άνθρωπο.
Σε μια εποχή που ενώ πάνω από όλα θα έπρεπε να είναι ο άνθρωπος, στην θέση του όμως, στην θέση της ύπαρξης, του, έχουν «καταλάβει» με την έννοια της κατάληψης, τα χαρακτηριστικά του.
Γεμιστό Τσιγάρο
Η Ζωή, ο Χάρης, ο Πάνος, η Άρτεμις και ο Μιχάλης είναι πέντε καθημερινοί ήρωες. Είναι νέοι και γεμάτοι ορμή για ζωή, με τις αντιθέσεις, τους προβληματισμούς και τα τραύματα που χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο και την εποχή του.
Μοιράζονται την καθημερινότητά τους, ερωτεύονται, σχεδιάζουν το μέλλον, μιλούν για τους φόβους τους και ονειρεύονται πως θα μείνουν έτσι για πάντα – όλοι μαζί, σε ένα σπίτι ή σε ένα μπαρ, γύρω από ένα επιτραπέζιο ή ένα “γεμιστό τσιγάρο”.
Unborn
Τι συμβαίνει όταν δυο αδέρφια συναντιούνται μετά από εννέα χρόνια και καλούνται, την ημέρα των γενεθλίων της ηρωίδας , να αντιμετωπίσουν τη σκληρή πραγματικότητα του αποχωρισμού; Unborn- μια ωμή, αστεία και απροσδόκητα τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης, που αφήνει το τελευταίο κερί να το σβήσουμε μαζί.
Την Τρίτη στο Σούπερ – Μάρκετ
Η υπόθεση του έργου περιστρέφεται γύρω από τη Μαρί-Πιερ που είχε χρόνια να εμφανιστεί στη γειτονιά της παιδικής της ηλικίας. Το πατρικό της σπίτι το εγκατέλειψε τότε που αποφάσισε να γίνει «αυτή καθεαυτή» και να απομακρυνθεί από το περιβάλλον που την ήξερε ως Ζαν-Πιέρ. Αλλά εδώ και λίγους μήνες η μητέρα της πέθανε, ο ηλικιωμένος πατέρας της, κύριος Αντρέ έμεινε μόνος κι η Μαρί-Πιερ θεωρεί υποχρέωση της να τον φροντίζει. Αποφασίζει λοιπόν πως κάθε Τρίτη πρέπει να επιστρέφει στο πατρικό της. Φτάνει πρωί με το πρώτο τραίνο και αμέσως στρώνεται στη δουλειά. Καθαρίζει το σπίτι, πλένει και σιδερώνει τα ρούχα και συνοδεύει τον πατέρα της στο σούπερ-μάρκετ της γειτονιάς για να κάνουν μαζί τα ψώνια της εβδομάδας. Ήδη, μέσα στο σπίτι η συνύπαρξη είναι δύσκολη, στο δρόμο γίνεται ακόμη δυσκολότερη και κορυφώνεται στο χώρο του σούπερ-μάρκετ. Εκεί η Μαρί-Πιέρ «αυτή καθεαυτή» συγκεντρώνει κάθε «Τρίτη στο σούπερ μάρκετ» όλα τα βλέμματα, καθώς η παρουσία της, μια εισβολή της διαφορετικότητας στην πεζή καθημερινότητα των γύρω της, λειτουργεί σαν «τερατικό» αξιοθέατο.
Αχ, Αυτές οι Γυναίκες!
Τι συμβαίνει όταν η αγανακτισμένη σύζυγος, κουρασμένη από τις περιπέτειες του «μπερμπάντη» συζύγου της, ξεστομίζει μια φράση που ανάβει φωτιές; «Έχει το κοκαλάκι της νυχτερίδας!» Σαν αστραπή, η φήμη αυτή διαδίδεται και φέρνει καταιγίδα από παρεξηγήσεις, μπερδέματα και κωμικά επεισόδια. Μπορεί, άραγε, ένα λαϊκό φυλαχτό να ανατρέψει τις ισορροπίες ενός σπιτιού;
Τρεις αδελφές
Τρεις αδελφές – μια οριζόντια διάταξη της γενιάς. Τρεις γυναίκες δεμένες με την πιο στενή συγγένεια, καταδικασμένες να ζουν χωριστά: Η Όλγα θα είναι πάντα η πρωτότοκη, και γι’ αυτό θα ζει στο παρελθόν. Η Μάσα θα αναμετριέται με το παρόν, γιατί είναι η μεσαία. Και η Ιρίνα, η μικρή, θα ονειρεύεται το μέλλον.
Ο Μισάνθρωπος
Ο Αλσέστ δεν μισεί τους ανθρώπους· απλώς δεν μπορεί να τους αγαπήσει έτσι όπως είναι. Θέλει έναν κόσμο καθαρό, ειλικρινή, απόλυτο – όπως και τον έρωτα που νιώθει για τη Σελιμέν. Εκείνη τον αγαπά, αλλά όχι με τον τρόπο που εκείνος απαιτεί. Το χάσμα ανάμεσά τους δεν είναι έλλειψη αγάπης, αλλά ασυμφωνία στις προσδοκίες.
Καθώς ο Αλσέστ παλεύει να φτιάξει έναν καλύτερο κόσμο για να χωρέσει την αγάπη του, όλα γύρω του γκρεμίζονται. Και τελικά μένει μόνος – όχι γιατί δεν υπήρξε αγάπη, αλλά γιατί δεν άντεξε τίποτα λιγότερο από την τελειότητα.
Numb
Σ ένα όχι πολύ μακρινό μέλλον, τέσσερις άνθρωποι και μια επιστημονική έρευνα.
Μέσα σ’ ένα ”διαφορετικό” δωμάτιο με μια κάμερα που παρακολουθεί και καταγράφει.
Μια «φωνή» που διεξάγει προγραμματισμένες συνεντεύξεις.
Σκότωσα τον νταή του απαρτχάιντ
Μιγάς. Πατέρας Έλληνας. Μητέρα από την Μοζαμβίκη. Μεγαλώνει στο περιθώριο, κρυφά από όλους. Ζει κι ονειρεύεται τις νύχτες, τη μέρα προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τους διώχτες του. «Κατέβαινα από το πεζοδρόμιο όταν συναντούσα λευκό. Κατέβαινα από το πεζοδρόμιο όταν συναντούσα και μαύρο».
Ενηλικιώνεται και ζει για χρόνια, σαν τελευταίος καθαριστής, σε φορτηγά πλοία. Γνωρίζει χώρες και ηπείρους. Ιταλία, Ελλάδα, Γερμανία, Βιέννη, Παλαιστίνη, Χάιφα, Γιοχάνεσμπουργκ Αίγυπτο, «Κάθε φορά που ονειρεύομαι τον παράδεισο φαντάζομαι την Αλεξάνδρεια».
1966. 48 χρονών πια ο Δημήτρης Τσαφέντας. Αφήνει τα ατέλειωτα ταξίδια, γυρίζει κοντά στον πατέρα του στην Νότια Αφρική και καταλήγει κλητήρας στο κτίριο του νοτιοαφρικανικού κοινοβουλίου στο Κέιπ Τάουν.«Δούλευα στη βουλή στο κοινοβούλιο της South Afrika κλητήρας στο παρλαμέντο».
6 Σεπτεμβρίου 1966. Η μέρα που ο Δημήτρης Τσαφέντας συναντάει το πεπρωμένο του. Δολοφονεί με τέσσερεις μαχαιριές τον πρωθυπουργό της χώρας Hendrik Verwoerd, γνωστόν ως “ο αρχιτέκτονας του απαρτχάιντ”.
Ο Δημήτρης Τσαφέντας συλλαμβάνεται, δικάζεται με συνοπτικές διαδικασίες και καταδικάζεται σε θάνατο, αλλά η Νοτιοαφρικανική κυβέρνηση προτιμάει να τον κλείσει ισόβια ως ψυχασθενή στην απομόνωση υποβάλλοντας τον σε καθημερινά βασανιστήρια μέχρι τον θάνατό του το 1999.
Αγάπη παράνομη
Ένας μεσήλικας μικροκτηματίας, ο Στάθης, από ένα χωριό της Κέρκυρας, αποφασίζει να παντρέψει το γιο του με την ομορφότερη κοπέλα του χωριού, την Χρυσαυγή. Ο γάμος αυτός θα γίνει αφορμή να ξεσπάσουν μια σειρά από ανομολόγητα πάθη. Η σφοδρή επιθυμία του Στάθη προς τη Χρυσαυγή και η αντίδραση της γυναίκας του Διαμάντως, που έχει καταλάβει τους «παράνομους πόθους» του ανδρός της, θα πυροδοτήσει τις εξελίξεις. Την παράνομη σχέση ανάμεσα σε νύφη και πεθερό η Διαμάντω θα προσπαθήσει να την κρατήσει κρυφή γιατί απειλεί να γκρεμίσει συθέμελα όχι μόνο τις δυο οικογένειες αλλά και τις ηθικές αρχές της κλειστής
κοινωνίας του χωριού.
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 2-8/10/2025