Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 6-12/11/2025
![]()
Τριάντα νέες παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα.

Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας
“Αγώνες και μεταμορφώσεις μιας γυναίκας” είναι το χρονικό μιας γυναίκας που παλεύει να επιβιώσει – και τελικά να υπάρξει – σε έναν κόσμο που της έμαθε από παιδί να σωπαίνει. Από την καταπιεστική επαρχία μέχρι τη μάχη της καθημερινής επιβίωσης, η διαδρομή της είναι γεμάτη μικρές εξεγέρσεις, σιωπές, θυσίες και αλήθειες που καίνε.
Αλιγάτορες
Ο καθηγητής Ντάνιελ Τέρνερ (Γεράσιμος Γεννατάς) φαίνεται να τα έχει όλα∙ μια δουλειά που υπηρετεί με αγάπη και αφοσίωση και μια υπέροχη σύζυγο (Φαίη Ξυλά) που τον αγαπά και τον στηρίζει. Όλα ανατρέπονται όταν μια πρώην μαθήτριά του τον καταγγέλλει για σεξουαλική κακοποίηση. Ο σπόρος της αμφιβολίας φυτεύεται σε αυτόν τον, φαινομενικά, οικογενειακό παράδεισο.
Μέσα σε λίγες ώρες, η ζωή του αλλάζει, καθώς ο ίδιος, παρότι αρνείται την καταγγελία, βρίσκεται ξαφνικά στη δίνη της προβολής των ΜΜΕ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Απομακρύνεται από τη δουλειά του, παλιοί του φίλοι και συνεργάτες τού γυρνούν την πλάτη, μυστικά και ψέματα βγαίνουν στην επιφάνεια και οι υποψίες εναντίον του αρχίζουν να γίνονται βεβαιότητες. Την υπόθεση αναλαμβάνει η δικηγόρος Ρέιτσελ (Αθηνά Χατζηαθανασίου), η οποία καλείται ν’ ανακαλύψει την αλήθεια. Είναι οι φήμες πιο ισχυρές από τα αποδεικτικά στοιχεία;
Απόψε κανείς δεν πεθαίνει
Μέσα από τις έννοιες του σεξ, της βίας, της εξουσίας, της πίστης και της αγάπης, η παράσταση «Απόψε κανείς δεν πεθαίνει» ξετυλίγει ένα πολυφωνικό μωσαϊκό σύγχρονων ιστοριών. Δύο συγγραφείς, μία σκηνοθέτις και έξι ηθοποιοί επιδίδονται σε μια μακρά διαδικασία έρευνας και συλλογικής δημιουργίας μέσα από αυτοσχεδιασμούς και βιωματικό υλικό. Το αποτέλεσμα είναι μια ζωντανή, άμεση δραματουργία, που πατά πάνω στο σήμερα και συνομιλεί με τον θεατή σε προσωπικό επίπεδο.
Η βροχή μέσα της
Διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης. Προς ενοικίαση. Το πατρικό της γυναίκας. Μνήμες επώδυνες ξυπνούν. Ανοικτές πληγές. Η τραυματική σχέση με τη μητέρα. Ενοχές. Ο άγνωστος επισκέπτης συστήνεται ως υποψήφιος ενοικιαστής. Αιθουσάρχης παλιού σινεμά. Εκεί γεννιούνται φαντασιώσεις και παραισθήσεις. Τόπος μαγικός που εικονοποιεί τις επιθυμίες. Κι ως εκ τούτου κόκκινο πανί για την όποια εξουσία. Κομμάτι του πολιτισμού κι αυτός που εγκαταλειμμένος οδεύει στον Καιάδα.
Caipirinha
Ένα ερωτικό θρίλερ… με φλόγα, πάγο και ανατροπές.
Τι συμβαίνει όταν ο έρωτας με την πρώτη ματιά παγιδεύεται σε ένα δωμάτιο γεμάτο σιωπές, όπλα και ψέματα; Όταν η καρδιά χτυπά όχι μόνο από πόθο, αλλά κι από φόβο;
Στο έργο Caipirinha, δύο άγνωστοι – ο Μιχάλης και η Μαρία – γνωρίζονται σ’ ένα μπαρ. Ένα βλέμμα, μια ανάσα, ένα κοκτέιλ. Η σπίθα του έρωτα φαίνεται αληθινή. Όμως τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται…
Cow | Deer
Το Cow | Deer είναι μια αλλιώτικη σκηνική εμπειρία. Ένα κουαρτέτο Ελλήνων/ίδων ερμηνευτών/τριών και μουσικών ζωντανεύει τις ζωές δύο ζώων: μιας αγελάδας κι ενός ελαφιού, χωρίς λόγια, μόνο με ήχο. «Το Cow | Deer είναι ένα πείραμα επαναπροσανατολισμού: από τον λόγο προς την ακρόαση, από την ιεραρχία προς τη συνεργασία, από τον καθαρά ανθρώπινο στον ευρύτερο, πολύμορφο κόσμο της φύσης.», αναφέρουν οι δημιουργοί του. Μια παράσταση – πρόσκληση σε έναν κόσμο πέρα από τον ανθρώπινο.
Εγώ κι εσύ
Το «Εγώ κι Εσύ» είναι μια ωδή στην ανθρώπινη σύνδεση, αλλά και στη δύναμη της τέχνης να επικοινωνεί με τον πυρήνα της ύπαρξής μας, αποκαλύπτοντάς μας όσα εμείς δεν μπορούμε να κατανοήσουμε και να εκφράσουμε. Είναι το ψυχικό ταξίδι δύο παιδιών που, όσο κι αν το κρύβουν πίσω από την επίφαση της νεανικής αδιαφορίας, αναζητούν απεγνωσμένα νόημα στα πράγματα. Ανασηκώνοντας τον μανδύα της καθημερινότητας οι δύο ήρωες της ιστορίας μας, αναζητούν την ποίηση και την υπέρβαση πίσω από την πεζότητα και -συχνά- τη σκληρότητα της πραγματικότητας.
Ένας ξένος
Mια αφηγηματική απόδοση του Ξένου με πρωτότυπη ζωντανή μουσική από τον ΜadebyGrey.
Μετά από έρευνα του έργου του Καμύ και της σχέσης του με τον υπαρξισμό η ομάδα Caelum με άξονα τον λόγο, το σώμα και την μουσική επιχειρεί να μεταφέρει στη σκηνή την πορεία ενός ανθρώπου από την αρχή της ασυνειδητότητάς του μέχρι την απόλυτη ελευθερία του.
Τι σημαίνει να ζεις αυθεντικά;
Endgame – 4 ημέρες και 7 λεπτά
Τέλος ή αρχή; Σε τέσσερις μέρες και επτά λεπτά, ο κόσμος όπως τον ξέρουμε θα τελειώσει από την πτώση ενός μετεωρίτη. Τέσσερις γυναίκες καταφεύγουν σε ένα υπόγειο, ηχογραφώντας ιστορίες για τον μελλοντικό αρχαιολόγο. Θραύσματα εξομολογήσεων που ανασύρουν μνήμες, επιθυμίες και τραυματικές απώλειες, σε μια σκηνική σύνθεση όπου η αγωνία και το χιούμορ συναντούν τον έρωτα, την αγάπη και την ανάγκη για λύτρωση. «Endgame» στιγμές παράδοξου αδιεξόδου, με την πολυφωνία των επεισοδίων να ξυπνά αναλογίες με το δεκαήμερο του Βοκάκιου, μικρές ιστορίες αστείες, ωμές, ανθρώπινες.
Εντολή
Το βιβλίο της Διδώς Σωτηρίου βασίζεται σε αυτοβιογραφικό υλικό και έχει ως κεντρικό θέμα τη σύλληψη, τις δύο δίκες και την εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη με την κατηγορία της κατασκοπείας. H ιστορία ξεκινά όταν η Διδώ Σωτηρίου μέσα σε συνθήκες παρανομίας έρχεται σε επαφή με τον Μπελογιάννη με τον οποίο διατηρεί σχέση η αδερφή της Έλλη Παππά. Γρήγορα όμως η Διδώ Σωτηρίου παραμερίζει τη μυθιστορηματική αφήγηση και προχωράει στην δημοσιογραφική κάλυψη της δίκης, με πρακτικά, επιστολές και άρθρα εφημερίδων της εποχής.
Ερρίκος E’
Βρισκόμαστε στον πολεμόχαρο Μεσαίωνα. Βρισκόμαστε στον πολεμόχαρο 21ο αιώνα. Βρισκόμαστε σ’ όλες τις εποχές – κάθε φορά που αδελφός σηκώνει χέρι σ’ αδελφό, απ’ τον Κάιν και τον Άβελ, μέχρι σήμερα. Ο Ερρίκος είναι ο Βασιλιάς της Αγγλίας. Είναι σίγουρος για τον εαυτό του. Θέλει να δείξει τη δύναμή του. Εισβάλει στη Γαλλία – γι’ ασήμαντη, όπως λένε, αφορμή. Ο Λαός τον ακολουθεί – και ξέρει πολύ καλά πού μπλέκει. Οι Γάλλοι τον περιμένουν – πώς το λέει ο Καβάφης; «Υπεροψία και μέθη». Η Αγγλία είναι ένα αδύναμο κράτος και η Γαλλία είναι η υπερδύναμη της εποχής. Αλλά να που η Αγγλία εισβάλει στη Γαλλία – κι όχι το αντίστροφο, ας σημειωθεί αυτό – και να που η Γαλλία … ηττάται; Η συνέχεια επί σκηνής.
Η Κουζίνα
Η δράση εκτυλίσσεται στα σπλάχνα ενός πολυσύχναστου εστιατορίου κατά τη διάρκεια μιας ακόμα εξαντλητικής ημέρας. Μάγειρες από διαφορετικές χώρες δουλεύουν αδιάκοπα σ’ αυτό το καζάνι που βράζει για να εξυπηρετήσουν έναν ατελείωτο όγκο παραγγελιών. Στη δίνη αυτού του αμείλικτου ρυθμού, προσπαθούν να βρουν μια ρωγμή χρόνου για να ονειρευτούν, να ερωτευτούν, να ζήσουν. Και ίσως – να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο.
Η κουκούλα
Στη σκηνή, μια γυναίκα και ένας άντρας – εδώ ως non binary genter άτομο – αναζητούν τη χαμένη αλήθεια και μνήμη, με στόχο να αφυπνίσουν τον θεατή και να τον καταστήσουν συμμέτοχο και υπεύθυνο για όσα συμβαίνουν, τόσο στο θεατρικό σύμπαν όσο και στην κοινωνία.
(Love me) Tinder
Πρόκειται για μια δίγλωσση, πολυφωνική performance γύρω από τον έρωτα και τη “σύνδεση” στην εποχή των αλγορίθμων, εκεί όπου η επιθυμία συναντά τα δεδομένα και κάθε εξομολόγηση μετατρέπεται σε ειδοποίηση.
Μαρίκα με είπανε – Μαρίκα με βγάλανε
Οι δύο σημαντικές γυναικείες μορφές – οι δύο θρυλικές Μαρίκες του ρεμπέτικου τραγουδιού – η Μαρίκα Παπαγκίκα και η Μαρίκα Νίνου, θα συναντηθούν για λίγες παραστάσεις στο Embassy Theater στην Αθήνα, για να διηγηθούν, να ερμηνεύσουν και να δώσουν ζωή σε γεγονότα που έζησαν και σε άλλα, που δεν έζησαν αλλά που θα μπορούσαν να είχαν συμβεί εκείνες τις αγρίως ρομαντικές εποχές, που όλα ήταν πιθανά.
Η μικρή λέξη αγάπη
Η Μάντια, το κορίτσι από το Τυφλό Νερό, έμαθε τι θα πει βία από πρώτο χέρι, μέσα στην οικογένεια, από το χέρι του πατέρα. έφτασε η ώρα που το έσκασε από τον βασανιστή της για μια καλύτερη ζωή αλλά την περίμενε ένας νέος κύκλος βίας. Πίσω από έναν έρωτα, καλά κρυμμένος, ένας νέος βασανιστής. ένας νέος κύκλος βίας πιο επώδυνος. Πόσο κοστίζει να είσαι γυναίκα; Πόσο κοστίζει η ζωή; Μεταξύ ζωής και θανάτου.. ένα κορίτσι ακροβατεί και μας λέει την ιστορία του γι’ αυτή τη… μικρή λέξη αγάπη…
Το μόνον της ζωής του ταξείδιον
Αισθήματα πραγματικών και φανταστικών ταξιδιών που έζησε ο Συγγραφέας στην ηλικία των δέκα χρόνων, όταν με εντολή της Μητέρας του ένας συγγενής τους τον μεταφέρει με τ’ άλογο από την κωμόπολη της Βιζύης της Θράκης στην Κωνσταντινούπολη, για να μάθει την τέχνη του ράπτη σ’ ένα μεγάλο ραφτάδικο που διευθύνει ένας σκληρός και απρόσιτος Μάστορας.
Μπλε υγρό
«Χωρίς εσένα θα με καταπιεί το μπλε υγρό. Όχι, λάθος. Εσύ, εσύ είσαι το μπλε υγρό. Όχι, λάθος. Αν δεν ήσουν εσύ, θα ήταν κάτι άλλο. Όχι, λάθος. Εγώ είμαι το μπλε υγρό. Όχι, λάθος. Το μπλε υγρό είναι όλα. Η ζωή είναι ένα κολλώδες μπλε υγρό.»
Ένα μπλε υγρό που γίνεται αγωνία, ανάμνηση, οικογένεια, πόλη. Ένα κομμάτι ζωής που κολλάει πάνω μας.
Νοχαβελάνδη
Σε ένα ράντσο εκτροφής βισόνων στη Ντακότα, μια οικογένεια επιχειρεί να εμπορευτεί το παρελθόν της – αλλά μια ινδιάνικη κατάρα, τους ανατρέπει τα σχέδια. Μια φαντασιακή εκδοχή της Άγριας Δύσης, όπου οι γενοκτονίες γίνονται αξιοθέατα και τα τραύματα του παρελθόντος εμπορεύσιμα αφηγήματα.
Ο ομφαλός της γης
Η Μεσόγειος το καλοκαίρι: Καύσωνες, πυρκαγιές, ξηρασία, πλημμύρες! Η κλιματική κρίση φαίνεται να αλλάζει μια για πάντα τον πλανήτη μας. Μπορούμε ακόμα να ανατρέψουμε αυτή την πορεία ή πρέπει να αποδεχτούμε το αναπόφευκτο; Αναζητώντας απαντήσεις, ο σκηνοθέτης Κώστας Παπακωστόπουλος με το Ελληνογερμανικό Θέατρο στρέφονται -όπως άλλοτε οι αρχαίοι Έλληνες- στο Μαντείο των Δελφών, στον ομφαλό της γης και στη μυθική Πυθία. Η παράσταση θέτει υπό αμφισβήτηση τις αξίες του σύγχρονου πολιτισμού και λειτουργεί ως κάλεσμα για τη σωτηρία του πλανήτη μας.
Όπως σας αρέσει
Χορός, τραγούδι, παντομίμα και σκηνικοί αυτοσχεδιασμοί παντρεύονται τόσο με τον σαιξπηρικό λόγο του έργου Όπως σας αρέσει, όσο και με τις ερμηνείες των δύο ηθοποιών της παράστασης, ακολουθώντας μια ξέφρενη ροή εικόνων, ρόλων και συναισθημάτων. Η σκηνοθεσία του Γιάννη Κόκα τονίζει την απόδραση δύο νέων ανθρώπων στον έρωτα και στη ζωή ως πράξη επανάστασης — στο τώρα και στο τότε.
Παραδοσιακώς ακατάλληλο!
.Σε μια παραδοσιακή αυλή στη Νίκαια, κάτοικοι κάθε ιδιοσυγκρασίας συμμετέχουν – χωρίς να το επιλέξουν – σε ένα κρατικό πείραμα: επιστροφή στις “αξίες” και τον τρόπο ζωής της δεκαετίας του ’60, χωρίς τεχνολογία και σύγχρονες ανέσεις. Όταν οι ρόλοι ξεφεύγουν, ο έρωτας συγκρούεται με τη γραφειοκρατία, το τραγούδι με την εξουσία, και μια έκρηξη στο πλοίο “Φαρμακολύτρα Παναγιά” ανατρέπει τα πάντα.
Πυρεξία – Τρία οράματα για τη Μέση Ανατολή
Ακροβατώντας ανάμεσα στον ρεαλισμό και το όνειρο, με γλώσσα σύγχρονη αλλά και βαθιά ποιητική – όχι τυχαία δανείζεται τον τίτλο του έργου από στίχο του T.S. Eliot – η ακτιβίστρια συγγραφέας – μία από τις πιο ξεχωριστές φωνές του σύγχρονου αμερικανικού θεάτρου – συνδιαλέγεται με την Ιστορία. Με βαθύ συμβολισμό, λυρισμό αλλά και στοιχεία σουρεαλισμού διαπερνά τις πολιτικές συγκρούσεις, φωτίζει την ανθρώπινη πλευρά των γεγονότων και διατηρεί την πίστη στη δύναμη της ζωής.
To σπίτι στην εθνική – Ένα ήσυχο μέρος
Δύο εντελώς διαφορετικές αδελφές και η κληρονομιά τους. Το παλιό οικογενειακό σπίτι με ένα μεγάλο μειονέκτημα. Η Εθνική Οδός περνάει πέντε μέτρα από την πόρτα τους. Η Τρίνι θέλει να το πουλήσει, προσηλωμένη στο μέλλον, αποφασισμένη να κόψει δεσμούς. Η Γουάδα θέλει να το υπερασπιστεί, με την καρδιά στο παρελθόν, δεμένη με μνήμες. Κι επειδή οι επιχειρηματολογίες δεν οδηγούν πουθενά, καταφθάνουν δύο ζευγάρια αδελφών για να «βοηθήσουν»: οι επαγγελματίες Κλέμεν και Φελίπε και οι απόκοσμοι Μάρτιν και Μαρτίνα. Για ένα Σαββατοκύριακο όλοι αυτοί θα βρεθούν στο Σπίτι δίπλα στην Εθνική… και η λύση είναι μονόδρομος.
Συμπόσιο
Το αριστουργηματικό φιλοσοφικό κείμενο του Πλάτωνα (427 π.Χ. – 347 π.Χ.), εξετάζει τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα σ’ ένα εορταστικό συμπόσιο. Οκτώ πρόσωπα εγκωμιάζουν τον Έρωτα. Οκτώ εγκώμια φανερώνουν τις τάσεις της κοινωνίας για το θέμα του Έρωτα στην Αθήνα της εποχής. Η ευθυμία της συντροφιάς αποτελεί φόντο που τονίζει αντιθετικά τη μεγάλη σοβαρότητα του λόγου του μυστικιστή Σωκράτη.
Η συναρπαστική εξέγερση του Χούλιο Τόγκα
Όταν ένα από τα μεγάλα ιδιωτικά ιδρύματα που έχουν αναλάβει τα ινία του Πολιτισμού του αναθέτει να αναλάβει την τελετή έναρξης του νέου τους πολυτελούς κέντρου, ο Χούλιο έρχεται αντιμέτωπος με διλήμματα που ορίζουν την ελευθερία και την ευτυχία του καθενός: Ποιο είναι το κέρδος και ποιο το κόστος της αντίδρασης; Ποιος πρέπει να το πληρώσει; Ποια γενιά έχει την ευθύνη για αλλαγή; H δικιά μας ή η πρoηγούμενη; Και πότε είναι η ώρα για την επόμενη;
Taniko
Το νέο έργο του κωνσταντινου αβράμη τοποθετείται σε ένα σύγχρονο εξευγενισμένο wine bar της Αθήνας που φέρει το όνομα ενός αρχαίου ιαπωνικού μύθου. Οι ιδιοκτήτριές του καλούνται να αντιπαλεύσουν τις απειλές και τις επιθέσεις των κατοίκων της περιοχής(;), να βρουν έναν τρόπο για να αντιμετωπίσουν άμεσα το σοβαρό πρόβλημα υγείας της μητέρας τους και να λύσουν το μυστήριο γύρω από την εξαφάνιση του αδερφού τους.
Το τέταρτο βαγόνι
Η αρμονική σχέση ενός ζευγαριού αλλάζει ριζικά την ημέρα των έβδομων γενεθλίων του μικρού τους γιού, φέρνοντας στην επιφάνεια ψυχολογικά αδιέξοδα και ενοχές. Ένα δυνατό οικογενειακό δράμα με στοιχεία θεάτρου του παραλόγου που δεν θα αφήσει ασυγκίνητο κανέναν θεατή.
Wonnangatta
Έτος 1918. Μια ιστορία γουέστερν. Δύο άντρες, ο Χάρρυ και ο Ρίγκαλ φτάνουν στο απομακρυσμένο ράντσο βοοειδών «Γουονανγκάτα» για να δουν τι έχει συμβεί στον υπεύθυνο Τζιμ Μπάρκλεϊ, που αγνοείται πάνω από μήνα. Μια ζοφερή ανακάλυψη βάζει τους δυο άντρες σε ένα ταξίδι στο σκληρό αυστραλιανό τοπίο, αναζητώντας απαντήσεις, ενόχους, ίσως και εκδίκηση. Μήπως, τελικά, η ιστορία με τον Τζιμ είναι πολύ πιο περίπλοκη από όσο φαντάζονταν;
Ψυχάρης Το ταξίδι μου
Γεννημένος το 1854, καθηγητής γλωσσολογίας στο Παρίσι το 1888, ο Ψυχάρης γράφει και δημοσιεύει «το Ταξίδι μου», το πρώτο πεζό λογοτέχνημα στην ελληνική λαϊκή γλώσσα. Με όλη την επιστημονική γνώση που διέθετε, αλλά και την ευφυέστατη, ορμητική και ευρηματική λογοτεχνική του ικανότητα, καταφέρνει, με αιχμή δόρατος αυτό το έργο, να αντισταθεί σθεναρά στην απόλυτη κυριαρχία που είχε η καθαρεύουσα στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος και στη συνέχεια να συμβάλλει καθοριστικά στην ανατροπή αυτής της κυριαρχίας.
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 30/10-5/11/2025
