Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 12-18/6/2025
Πέντε νέες παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.

Ιππόλυτος
«Η σύγχρονη εκδοχή του Ιππόλυτου του Ευριπίδη από την Ευαγγελάτου, που παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, είναι ένα ακόμα παράδειγμα ριζοσπαστικής προσέγγισης στα κλασικά έργα. Προσαρμοσμένη από την Ευαγγελάτου, η ιστορία παρουσιάζει την Αφροδίτη να αναζητά εκδίκηση κατά του Ιππόλυτου, επειδή έδωσε όρκο αγνότητας. Εδώ η θεά είναι στη σκηνή καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης με μια κάμερα στο χέρι, δημιουργώντας τη δική της ταινία για το δράμα».
Κρυφό νερό
Τα ποτάμια κρύφτηκαν από τον χάρτη της πόλης. Όμως οι χάρτες αγνοούν τη διάσταση του ύψους – ή του βάθους. Κάτω από το ρυτιδιασμένο δέρμα της κυλάνε πάντα τα νερά τους: αρχαία ποτάμια, χείμαρροι, υπόγεια υδραγωγεία…!!!
Στη συμβολή ενός κακοποιημένου ποταμού με ένα λησμονημένο υπόγειο κανάλι, στο σημείο όπου διασταυρώνονται ο Κηφισός με το Αδριάνειο Υδραγωγείο, ένας περιπλανητής της σύγχρονης Αθήνας συναντά σκιές ανθρώπων που συνδέθηκαν στενά με το Υδραγωγείο στη διάρκεια της μακραίωνης ιστορίας του.
Ο συναρπαστικός άθλος που θέλουν να του αναθέσουν μοιάζει με αποστολή αυτοκτονίας: θα πρέπει να καταδυθεί στο σκοτάδι της υπόγειας στοάς για να φέρει στο φως το κρυφό νερό της, να δοκιμάσει τα όριά του για να χαρίσει στην άνυδρη πόλη μια θαυμαστή υδατοφάνεια. Για να τον πείσουν, θα χρειαστεί να τον μυήσουν στα μυστικά της ανθεκτικότητας του Υδραγωγείου, αλλά και της δικής του.
Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα
Η παράσταση παρακολουθεί τα γεγονότα της προσωπικής ζωής του μεγάλου μας συνθέτη, Γιώργου Ζαμπέτα, μαζί με ένα πλήθος τραγουδιών του, που όλοι αγαπήσαμε.
Ο Πέτρος Ζούλιας γράφει ένα κείμενο γεμάτο χιούμορ και συγκίνηση, προσπαθώντας να αναδείξει τη μοναδική προσωπικότητα του μεγάλου Έλληνα “μάγκα” καλλιτέχνη. Αντλεί τις πληροφορίες, που ζωντανεύουν στη σκηνή, από το αποκαλυπτικό βιβλίο της Κατερίνας Ζαμπέτα με τίτλο “Γιώργος Ζαμπέτας, Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω”.
Μητροφάγος
Η ιστορία του Μητροφάγου διαδραματίζεται το 1907 σε ένα σανατόριο των προαστίων του Μπουένος Άιρες, όπου μια ομάδα γιατρών αποφασίζουν να υλοποιήσουν ένα τερατώδες πείραμα με στόχο να διερευνήσουν το όριο μεταξύ ζωής και θανάτου. Με εντυπωσιακό κυνισμό, με ιδιάζον χιούμορ και μια αλλόκοτη ατμόσφαιρα τρόμου, ο Λαρράκι δημιουργεί έναν κόσμο απελπισμένο και γκροτέσκο. Ανδρική υπόθεση τόσο η δράση όσο και η αφήγησή της στον κόσμο αυτό. Όλοι άνδρες, οι γιατροί του σανατορίου με ένα δικαίωμα που μοιάζει από πάντα κεκτημένο, παρά την ελάχιστη αρχικά ηθική τους αντίσταση, ορίζουν τις ζωές δεκάδων ανθρώπων και ενορχηστρώνουν μια δυστοπία από την οποία ούτε οι ίδιοι ασφαλώς βρίσκουν την έξοδο. Παράλληλα, όσο το πείραμα εξελίσσεται, μια γυναίκα, η προϊσταμένη των νοσηλευτριών, αποτελεί το αντικείμενο του πόθου όλης της επιστημονικής ομάδας. Έτσι, ανελέητος με το φύλο του, ο συγγραφέας δεν διστάζει να το γελοιοποιήσει σε όλα τα κρίσιμα πεδία: ανδρική εξουσία, αυτοπραγμάτωση, φιλοδοξία, έρωτας αλλά και αναζήτηση νοήματος.
Ο υπηρέτης δύο αφεντάδων
Στον πυρήνα της ιστορίας βρίσκεται ο Τρουφαλντίνο, ένας φτωχός αλλά παμπόνηρος υπηρέτης, που για να εξασφαλίσει το φαγητό του αποφασίζει να εργαστεί ταυτόχρονα για δύο αφεντικά, χωρίς να αποκαλύψει σε κανέναν την απάτη του. Η απόφασή του αυτή οδηγεί σε μια αλληλουχία από ανατροπές, παρεξηγήσεις και ξεκαρδιστικές καταστάσεις, ενώ ταυτόχρονα το έργο σχολιάζει με σαρκασμό και χιούμορ τη διαφθορά, την υποκρισία και τις ταξικές αντιθέσεις.
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 5-11/6/2025