Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 16-22/10/2025
Πενήντα μία νέες παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα αυτήν την εβδομάδα.

Hotel Amour
Ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής στην καρδιά της Αθήνας φιλοξενεί τέσσερα ετερόκλητα ζευγάρια με τις κρυφές επιθυμίες, τις φαντασιώσεις και τις προσδοκίες τους. Θέτει απενοχοποιημένα και με χιούμορ το θεμελιώδες ερώτημα: τί είναι τέλος πάντων το σεξ, ποια βαθιά ανάγκη μας έρχεται να εξηγήσει και με τί κόστος;
Εχθρός του λαού
Ηθική ευθύνη ή οικονομικά συμφέροντα, διαφάνεια ή απόκρυψη της αλήθειας; Ως ευσυνείδητος επιστήμονας ο γιατρός Στόκμαν, που πρώτος υποστήριξε ότι η πόλη του μπορούσε να γίνει μια υποδειγματική λουτρόπολη, δεν θα διστάσει να αποκαλύψει δημοσίως ότι τα ιαματικά λουτρά αποδείχτηκαν μολυσμένα: αντιμέτωπος με τον δήμαρχο αδερφό του και την ιδιοτέλεια των συμπολιτών του, θα γίνει «εχθρός του λαού». Συνδυάζοντας τη σκηνική τόλμη και αρτιότητα με την κοινωνική ευαισθησία, ο Τόμας Όστερμάιερ δίνει σημερινή διάσταση στα ιψενικά ερωτήματα.
Η κόμισα της φάμπρικας
Βρισκόμαστε στην Αθήνα. Ένα χρόνο μετά τα Ιουλιανά και ένα χρόνο πριν τη δικτατορία.
Γύρω από την «Κόμισσα της φάμπρικας» – μία νεαρή μεγαλοαστή με δυναμικό χαρακτήρα και γοητεία (Δήμητρα Ματσούκα)- παρελαύνει όλη η Αθήνα, για να μην πούμε, όλη η Ελλάδα της εποχής.
Βίλες και αυλές, ζαχαροπλαστεία, αστυνομικά τμήματα, εργοστάσια σε φουλ επαναστατική διάθεση, αγωνιστικές κινητοποιήσεις συνθέτουν το σκηνικό της ιστορίας. Μαζί με αυτά στο έργο αναδεικνύεται η τάση της εποχής από την πλευρά της πολιτικής και του έρωτα. Του έρωτα της Κόμισσας με το ακριβώς αντίθετό της: ένα λαϊκό παιδί, επάγγελμα αστυφύλαξ.
ΜΙΑ ΖΩΗ – Ο Μονόλογος μιας Μοδίστρας
Με τη συγγραφική και σκηνοθετική υπογραφή του Πέτρου Ζούλια, η Νένα Μεντή ερμηνεύει ένα μοναδικό ρόλο, ταξιδεύοντας μας από το χθες έως το σήμερα, με μια ιστορία – φόρο τιμής στις απλές προσωπικές ιστορίες του καθενός από εμάς, αλλά και στις μεγάλες συγκινήσεις της ζωής.
Πρόσεχε ποιον σκοτώνεις
Δεκαετία του ’50. Καλοκαίρι.
Η νεαρή Λένα Δροσίνου (Δανάη Παππά) καλεί δύο φιλικά της ζευγάρια και τον θείο της Μίμη Δαμιανό (Αλέξανδρο Αντωνόπουλο) με τη γυναίκα του, τη Φωφώ (Φωτεινή Ντεμίρη) – λάτρη αστυνομικών ιστοριών- στο σπίτι της στον Πόρο, για να περάσουν όλοι μαζί, λίγες ξέγνοιαστες μέρες διακοπών.
Η Παναγία των Παρισίων
Στο μεσαιωνικό Παρίσι ξετυλίγεται μια περιπετειώδης ιστορία με κέντρο δράσης της τον επιβλητικό Ναό της Νοτρ Νταμ. Κεντρικοί ήρωες, ο Κουασιμόδος, ο παραμορφωμένος, καλοκάγαθος κωδωνοκρούστης της Παναγίας των Παρισίων που ζει απομονωμένος ψηλά στο καμπαναριό με μόνη του συντροφιά τα τερατόμορφα αγαλματάκια της εκκλησίας (γκαργκόιλς), η τσιγγάνα Εσμεράλδα, η οποία σαγηνεύει με την ομορφιά της, συγκινεί με την αγνότητα της ψυχής της και έχει πάντα δίπλα της την αγαπημένη της κατσίκα και ο σκοτεινός αρχιδιάκονος Φρόλο που ορμώμενος από το πάθος του για την Εσμεράλδα απομακρύνεται από τον δρόμο του Θεού και γίνεται επικίνδυνος. Μαζί τους, οι κατατρεγμένοι τσιγγάνοι του Παρισιού με την αρχηγό τους, ο ρομαντικός ποιητής και φιλόσοφος Γκρεγκουάρ, ο λοχαγός Φοίβος με τη φρουρά, ο καλός ιερέας της εκκλησίας, μία τραγική και μυστηριώδης γυναίκα και φυσικά οι πολίτες του Παρισιού. Όλοι τους ζουν σε έναν σκληρό, αλλά ταυτόχρονα βαθιά ρομαντικό κόσμο, όπου η αδικία και η προδοσία στέκονται απέναντι στη δικαιοσύνη και την ηθική. Σε μία τιμωρό κοινωνία που δεν αποδέχεται το διαφορετικό, η αγάπη γίνεται το ισχυρότερο καταφύγιο αποτελώντας πηγή έμπνευσης και ελπίδας.
Merde
Σταγκόνι, μπούκα, κουίντα, γαϊδάρα, κόντρες, προπς, παρ, τρουά καρ, μιζανσέν, σφοράρει, μασκάρει… Έχετε άγνωστες λέξεις; Τότε μάλλον είστε άσχετοι με το θέατρο. Ή νομίζετε ότι ξέρετε από θέατρο, αλλά σας λείπουν κάποιες βασικές γνώσεις. Να λίγες ακόμα λέξεις: παραγωγός, σκηνοθέτης, ηθοποιός, βοηθός σκηνοθέτη, βοηθός του βοηθού, οντισιόν, ντηλ, πρόβα, απλήρωτη, κακοποίηση, παρενόχληση, αναβολή πρεμιέρας, καταγγελία, τραγωδία, κωμωδία, και λοιπά συμπτώματα της πιο ζωντανής Τέχνης που μπορεί να σκοτώσει ή να σώσει έναν άνθρωπο.
Αμερικάνικος Βούβαλος
Ένα έργο-ορόσημο της σύγχρονης αμερικανικής δραματουργίας, που φέρνει στο φως τη γυμνή αλήθεια ενός κόσμου σε ηθική κατάρρευση· την αποδόμηση του αμερικανικού ονείρου, τη μοναξιά, την ανάγκη για αγάπη και τη σκληρότητα μιας κοινωνίας που τα μετρά όλα με όρους κέρδους.
Κρυφτό
Στα Ιωάννινα, δύο αδελφές ζουν υπό τη βαριά σκιά μιας αυταρχικής μητέρας και των μυστικών που στοιχειώνουν την οικογένεια. Η Ηρώ, μεγαλύτερη και καλλιτέχνης με ταλέντο στη ζωγραφική, παλεύει με τις αδυναμίες της και τη δική της ευαλωτότητα, ενώ η μικρότερη αδελφή της φαίνεται να γνωρίζει περισσότερα από όσα αποκαλύπτει.
Ήλιος με δόντια
Έχω ένα προαίσθημα πως σήμερα θα πάει η ιστορία ως το τέλος, ναι, ναι…»
λέει και ξαναλέει ο απόκληρος Κωνσταντής· ή «Ιδιώνυμο» ή «η δεύτερη μεγάλη ντροπή του Φρουρίου» , όπως τον ξέρανε στη γειτονιά, στη φτωχιά προκυμαία της Χίου.
Σήμερα, ο Κωνσταντής θα κατορθώσει να βάλει τη ζωή του σε σειρά, φτάνοντας σ’ αυτή τη μαύρη μέρα που αλλάξανε όλα κι έχασε τον μόνο άνθρωπο που τον αποδέχτηκε , όπως είναι. Σήμερα, μέσα απ’ τις μνήμες του Κωνσταντή θα αναβιώσουν μερικές από τις σημαντικότερες σελίδας της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Σήμερα, θα ακουστεί για πρώτη φορά, η φωνή αυτού που αναγκάστηκε να σωπαίνει, για να μην προκαλεί τους «ευυπόληπτους και νοικοκυρεμένους». Γεννημένος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα σε μια παράγκα μέσα στο Φρούριο της Χίου, ο Κωνσταντής παλεύει με τις μνήμες, τις πληγές και τα πάθη μιας ολόκληρης κοινωνίας που τον κατέκρινε για τη διαφορετικότητά του και τον περιθωριοποίησε.
Η μέρα της φούστας
Η Σόνια, καθηγήτρια λογοτεχνίας, στοχοποιείται γιατί προσέρχεται στο σχολείο φορώντας φούστα. Ένα πρωί ένα τυχαίο συμβάν μετατρέπει τη σχολική τάξη σε πεδίο μάχης. Καθηγήτρια και μαθητές εκρήγνυνται, συγκρούονται, καταρρέουν και ανασυντίθενται· ανακαλύπτουν τη δύναμη της βίας, κραυγάζουν για ελευθερία. Μπορεί χωρίς βία να εξευγενισθεί η βαναυσότητα του ανθρώπου; Μπορεί χωρίς βία να επιτευχθεί ό,τι θεωρείται «μορφωτικό»; Πού οδηγείται μια κοινότητα όταν αναζητά τον θύτη εντός της, τη στιγμή που όλοι είμαστε θύματα ενός έξωθεν βίαιου μηχανισμού που μας διαμορφώνει και μας εξαναγκάζει σε έναν καθημερινό πόλεμο μέχρι τελικής αλληλλοεξόντωσης;
Άσπρο Μαύρο
Με επίκεντρο την φορτισμένη συνομιλία ανάμεσα σε δύο άνδρες – έναν βαθιά πιστό πρώην κατάδικο και έναν καθηγητή πανεπιστημίου που βρίσκεται στο χείλος της αυτοκτονίας- το «Άσπρο-Μαύρο» είναι ένα έργο-πρόκληση για τον ηθοποιό και τον θεατή. Με χαρακτηριστικό υποδόριο χιούμορ, πυκνό λόγο και διανοητική ένταση, το έργο ξεδιπλώνει τον υπαρξιακό διάλογο δύο σχολών σκέψης που αναμετρώνται με το απόλυτο.
Πυριτιδαποθήκη
Μια νέα γενιά ερμηνευτ(ρ)ιών, 15 απόφοιτοι του ιστορικού Πειραϊκού Συνδέσμου, μαζί με τον δάσκαλό τους Θεοδόση Σκαρβέλη, βουτούν με ενθουσιασμό στον κόσμο των Βαλκανίων και παρουσιάζουν μια σπουδή πάνω στη βία, το χιούμορ και την επιβίωση.
Edgar Allan Poe – Οι Φόνοι της Οδού Μοργκ
Παρίσι 1931.
Μια κλεμμένη επιστολή θέτει σε κίνδυνο την σύζυγο του πρωθυπουργού και συνάμα όλη την κυβέρνηση, με έναν υπουργό να γνωρίζει το περιεχόμενο του γράμματος και είναι έτοιμος να το χρησιμοποιήσει για να εξελιχθεί σε αρχηγό κόμματος.
Ταυτόχρονα δύο γυναίκες βρίσκονται νεκρές, στο σπίτι της οδού Μόργκ, η παρισινή αστυνομία βρίσκεται σε σύγχυση και το μόνο στοιχείο που υπάρχει είναι ότι οι φόνοι έγιναν από κάποιον με μεγάλη μυϊκή δύναμη. Η Ελέν ελπίζει ότι και οι δυο υποθέσεις θα τραβήξουν την προσοχή του αγαπημένου της Αυγούστου Ντυπέν, ο οποίος πολλές φορές έχει βοηθήσει την αστυνομία στην επίλυση δύσκολων υποθέσεων.
Ο “Μουνής”
Γλέντια, φωνές, τραγούδια, κλαρίνα και μαχαίρια, ανεκπλήρωτοι έρωτες και απραγματοποίητα όνειρα, παρελαύνουν σε ένα κομμωτήριο στην ελληνική επαρχία. Τα κουτσομπολιά πάνε κι έρχονται όπως τα ρόλεϊ στα κεφάλια των γυναικών που ανελέητα κρίνουν και κατακρίνουν τους πάντες και τα πάντα. Μια νεαρή κοπέλα -ξεφυλλίζοντας περιοδικά- ελπίζει να έρθει η μέρα που θα μπει και η ίδια σε μια σελίδα στο περιοδικό.
Απόρρητο
Μεταφερόμαστε στο 2028 όπου το ΑΙ έχει αποκτήσει, πλέον, δική του βούληση και μπορεί να ζητάει από τους ανθρώπους να του απαντούν σε θεμελιώδη, υπαρξιακά και κοινωνικά ερωτήματα.
Η Έλλη Στάη και ο Παύλος Τσίμας, συναντιούνται για πρώτη φορά με τη θεατρική σκηνή και αναλαμβάνουν αυτό το ρόλο, ως οι συνεντευξιαστές ενός ερευνητικού κέντρου, στο πλαίσιο μιας κλειστής έρευνας.
Οι τρεις επιστήμονες που παίρνουν μέρος στην έρευνα, η οποία διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα, μέσα από τις απαντήσεις που καλούνται να δώσουν, σε μορφή ατομικών συνεντεύξεων, έρχονται αντιμέτωποι με συνεχείς εσωτερικές συγκρούσεις ανάμεσα σε όσα πιστεύουν και σε όσα αντέχουν να δηλώσουν.
Πιτσιμπούργκο
Χίος, Μάρτιος 1913: Η Ελέγκω παίρνει στα χέρια της, έπειτα από οκτώμισι μήνες, το πρώτο γράμμα από τον ξενιτεμένο στο Πίτσμπουργκ της Αμερικής άντρα της, Δημοσθένη. «Αγαπημένη μου Ελέγκω, άργησα να σου γράψω γιατί εν ήβρισκα γραμματικό». «Δημοστένη μου, μόλις έλαβα το γράμμα σου μου ’ρθε λιγοθυμιά».
Αρμπάιτ
Πρόκειται για μια σπονδυλωτή παράσταση αποτελούμενη από 7 ιστορίες με θέμα την εργασία. Αρμπάιτ (Arbeit) στα γερμανικά σημαίνει δουλειά, εργασία. Η λέξη είναι ευρέως γνωστή από τη φράση Arbeit macht frei που σημαίνει “Η δουλειά απελευθερώνει”, η οποία ήταν γραμμένη σε πύλες στρατοπέδων συγκέντρωσης των Ναζί (πχ. στο Άουσβιτς). Η εργασία μπορεί πολύ συχνά να αποτελεί καταναγκασμό για το σύγχρονο άνθρωπο. Μπορεί και όχι. Το σίγουρο όμως είναι ότι είναι συνδεδεμένη με την προσωπικότητα του κάθε εργαζόμενου. Οι προσωπικότητες ορίζονται λίγο ως πολύ από τη δουλειά που κάνουν.
Baby Reindeer (Μικρό Ταρανδάκι)
Το Baby Reindeer ξεκίνησε την πορεία του τον Αύγουστο του 2019 από το Fringe Festival του Εδιμβούργου, όταν ο Ρίτσαρντ Γκαντ ανέβηκε στη σκηνή με ένα αυτοβιογραφικό one-man show, που αφηγούταν την ασταμάτητη και τρομακτική καταδίωξή του από μία επίμονη stalker. Η ιστορία του ξεκίνησε το 2016, όταν ο Γκαντ, επίδοξος τότε κωμικός, δούλευε σε ένα μπαρ για τα προς το ζην. Η φοβερή περιπέτειά του ξεκίνησε όταν μια μέρα αποφάσισε να κεράσει ένα τσάι σε μία πολύ θλιμμένη πελάτισσα, τη Μάρθα, η οποία και άρχισε να καταδιώκει και να παρενοχλεί τον ίδιο, αλλά και μέλη της οικογένειας και του περιβάλλοντός του. Στη διάρκεια των έξι ετών που μεσολάβησαν μέχρι να καταφέρει να δικαιωθεί ο Γκαντ στο δικαστήριο, έλαβε από τη Μάρθα 41.071 email, φωνητικά μηνύματα που έφταναν σε διάρκεια τις 350 ώρες, 744 tweets, 46 μηνύματα στο Facebook, 106 σελίδες επιστολών και περίεργα δώρα. Πολλά από τα παραπάνω χρησιμοποιήθηκαν αυτούσια στο έργο.
Interview
Μία συνέντευξη για δουλειά, τέσσερις υποψήφιοι και μία φωνή.
Εξευτελιστικές ερωτήσεις και δοκιμασίες, που οδηγούν σε μία διαδικασία κωμικοτραγικού παραλογισμού.
Μνήμη θολή
Ένα ζευγάρι. Μετά από 40 χρόνια κοινής ζωής, η γυναίκα αρρωσταίνει από άνοια. Ο άντρας αναγκάζεται να την κλείσει σε κλινική και τότε μια τεράστια ανατροπή συμβαίνει στη ζωή τους.
Εκείνη το σκάει και χάνεται στους δρόμους. Εκεί, εξαιτίας μιας απρόβλεπτης συνάντησης, βρίσκει το καταφύγιο και την ασφάλεια που δεν μπορούσε να της προσφέρει, ούτε το σπίτι της και βέβαια ούτε η κλινική.
Η «φοιτήτρια» και ο «ξένος» μπλέκονται στη ζωή του ζευγαριού.
Ένα κάποιο κενό
Επτά ιστορίες. Επτά διαφορετικοί άνθρωποι.
Μία γυναίκα που μόλις γέννησε και προσπαθεί να διαχειριστεί τη νέα της πραγματικότητα.
Ένα ζευγάρι μεσηλίκων που μένει για πρώτη φορά μόνο του – καθώς τα παιδιά τους έχουν φύγει για σπουδές.
Ένας εργένης ταξιτζής που επιζητά τη μοναχικότητα και την ελευθερία.
Ένας τελειόφοιτος Νομικής που αποφασίζει να αποκαλύψει τη σεξουαλική του ταυτότητα.
Ένας νεαρός ανάπηρος μουσικός που αναζητά τη δημιουργία και την έμπνευση.
Μια νεαρή γυναίκα που παλεύει με την φθορά του χρόνου.
Καθένας τους βυθισμένος στη δική του πραγματικότητα, με τα δικά του ερωτήματα, φόβους και επιθυμίες.
PRISON…ΚΕΙΚ!
Ο Κυριάκος Βαζάκας –χαϊδευτικά Κάκος- είναι ένας μικροκακοποιός, που μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα ληστείας τράπεζας, καταλήγει στη φυλακή. Το μόνο κελί, ωστόσο, που έχει δεύτερο ελεύθερο κρεβάτι, είναι αυτό του Σώτου Νικολάου, ενός ισοβίτη με πολύ βεβαρυμμένο ιστορικό φόνων και ληστειών.
Ψύλλοι στ’ αυτιά
Η Ραϋμονδη υποψιάζεται πως ο συζυγος της Βικτωρ Εμμανουηλ την απατά και αποφασίζει να τον τσακώσει. Του στέλνει ένα γράμμα από μια υποτιθέμενη κυρία που είναι ερωτευμένη μαζί του και του δίνει ραντεβού σε ένα ξενοδοχείο ημιαδιαμονης. Απο κει και πέρα όλα πάνε λάθος. Σύζυγοι, εραστές, φίλοι , συγγενείς μπλέκονται σε απίστευτες καταστάσεις, ειδικά μάλιστα, όταν στο ξενοδοχείο αντικρίζουν τον σωσία του Βικτωρ Εμμανουηλ να εργάζεται ως θυρωρός. Τότε τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο….
GENICA: o πίδακας του αίματός μου
Μια όμορφη νεαρή μετανάστρια από τη Ρουμανία φτάνει μόνη της στο Παρίσι, εγκαταλείποντας την οικογένειά της, που ήθελε πάση θυσία να την παντρέψει. Παρά τα 24 χρόνια της και τα σπαστά της γαλλικά, εντάσσεται γρήγορα στην γαλλική αβάντ-γκαρντ σπουδάζοντας ηθοποιός, στην περίφημη κλειστή ομάδα του Ζαν Κοκτώ. Εκεί θα γνωρίσει έναν παράξενο και σαγηνευτικό νεαρό ποιητή από τη Μασσαλία. Ένας αδιανόητος και θυελλώδης έρωτας θα γεννηθεί ανάμεσά τους. Ένας έρωτας που άνθισε μέσα από 17 χρόνια ασταμάτητης αλληλογραφίας, όσο εκείνη μεσουρανούσε στο σανίδι και αυτός βασανιζόταν, απομονωμένος, στα άσυλα.
Είναι ο έρωτας του ρηξικέλευθου διανοητή Αντονέν Αρτώ, με τη μούσα του. Τη διάσημη σταρ του βωβού σινεμά Genica Athanasiou.
Ο Σταθμάρχης
Σε έναν απομονωμένο σιδηροδρομικό σταθμό, ένας σταθμάρχης παλεύει να κρατήσει τη γραμμή ασφαλή. Μα όταν αρχίζει να βλέπει οράματα, να ακούει κραυγές και να νιώθει πως το ίδιο το σκοτάδι τον κοιτά, η πραγματικότητα αρχίζει να ραγίζει. Είναι τρελός ή μήπως γίνεται μάρτυρας ενός προαιώνιου κύκλου προειδοποίησης και θανάτου;
Ο Κόσμος που γύρισε ανάποδα
Τέσσερις ηθοποιοί μεταμορφώνονται σε είκοσι πρόσωπα που παλεύουν να ξεφύγουν από τα δεσμά τους…
Ήρωες που μας θυμίζουν εμάς τους ίδιους — ή εκείνους που φοβόμαστε πως θα γίνουμε.
Άνθρωπος του Θεού
Μια ωραία γυναικεία φιλία φαίνεται να γεννιέται σ’ ένα μπαρ γειτονιάς την ώρα που το κέντρο της Αθήνας ταράσσεται από βίαια επεισόδια μεταξύ αναρχικών και Αστυνομίας, κάτι που έχει γίνει πια συνήθεια.
Η Ράνια προσκαλεί τη Μαρία σπίτι της για ένα τελευταίο ποτό αλλά η έλευση του άνδρα της, του Γιάννη που υπηρετεί ως ανθυπαστυνόμος στις ειδικές μονάδες καταστολής και αποκατάστασης της τάξης (ΥΑΤ) περιπλέκει τα πράγματα. Ή μήπως το αντίθετο;
Μήπως είναι η παρουσία του Γιάννη ο αναγκαίος καταλύτης για να πέσουν οι μάσκες και να φανερωθεί ένα μοναδικό σχέδιο που έχει συλλάβει ο άνθρωπος για να εκδικηθεί τον Θεό;
Πείραμα Νο.4
Τέσσερις εντελώς διαφορετικοί άνθρωποι — μια drag queen (η Καταιγίδα Τραμοντάνα), μια συνωμοσιολόγος (η Σούλα από τα Σούρμενα), μια influencer (η γνωστή Λάουρα) και ένας ωμός ρεαλιστής (ο Σάκης Παπαδόπουλος)— επιλέγονται μέσω των social media για να συμμετάσχουν στο Πείραμα Νο.4: ένα κοινωνικό πείραμα που διεξάγεται μπροστά σε ζωντανό κοινό, με έπαθλο 5.000€.
Το έργο των δύο χαρακτήρων
Ο Φελίς και η Κλαιρ Ντεβότο είναι ηθοποιοί και αδέρφια. Όταν εγκαταλείπονται από το θίασό τους σε ένα θέατρο μιας άγνωστης πόλης, ολομόναχοι και αντιμέτωποι με το κοινό που καταφτάνει, αποφασίζουν να παίξουν «Το Έργο των Δύο Χαρακτήρων», ένα έργο του Φελίς, το οποίο φαίνεται να περιλαμβάνει πολλά στοιχεία από την προσωπική τους ζωή. Γεγονότα, αναμνήσεις και τραύματα ζωντανεύουν στη σκηνή από τα δύο αδέρφια. Το θέατρο αποτελεί θεμελιώδη συνθήκη ύπαρξης γι’ αυτούς, το μόνο μέσο αυτοπροσδιορισμού που διαθέτουν. Παίζουν τη ζωή τους, τη δραματοποιούν για να την καταλάβουν, αυτοσχεδιάζουν πάνω στη μνήμη, δημιουργούν τη δική τους ιστορία και αγωνίζονται να ορίσουν την ταυτότητά τους, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το σκληρό παρελθόν μέσω του θεάτρου, να μεταμορφώσουν το τραύμα σε τέχνη και μέσω της τέχνης να λυτρωθούν.
Η αφηγήτρια ταινιών
Χιλή… Δεκαετία του ’60… Σε μια πόλη ορυχείων, όπου οι περισσότεροι κάτοικοί δεν έχουν χρήματα ούτε για να αγοράσουν εισιτήριο για το σινεμά, η «αφηγήτρια» προσφέρει μια φυγή στο όνειρο, τη στιγμή που η χώρα μεταμορφώνεται ριζικά και για πάντα.
To πάρτυ της ζωής μου
Ένας υποκριτικός άθλος της Ελένης Ράντου που εκτοξεύει κάθε βράδυ την ηρωίδα της στην τραγικότητα και την ίδια στιγμή στην κωμικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ένα rollet coaster συναισθημάτων που κάνει το κοινό να αναρωτιέται πως αντέχει κάθε βράδυ.
Βασιλάκης και Μαιρούλα
Όταν μια δημοσιογράφος αποφασίζει να πάρει συνέντευξη από έναν καταξιωμένο, αλλά εμμονικό ηθοποιό, κανείς δεν φαντάζεται την τρελή περιπέτεια που θα ακολουθήσει. Η συνέντευξη μετατρέπεται σε ένα ανελέητο κυνηγητό, όταν οι δύο ήρωες καταλήγουν να γίνονται κατά συρροή ληστές… κατά λάθος!
Δαγκώνει?
Άραγε πού ξεκινά το ζώο και πού σταματά ο άνθρωπος; Ποια είναι η διαχωριστική γραμμή μεταξύ τους και ποιος την ορίζει; Ζώα συντροφιάς ή άγρια, ελεύθερα ή εμπορεύσιμα, έρχονται στη σκηνή για να επανασυστηθούν. H devised theatre performance σε σκηνοθεσία της Όλγας Ποζέλη ξεδιπλώνει ιστορίες, άλλοτε όμορφες, άλλοτε ενοχλητικές, ίσως πολιτικά μη ορθές, πολλές φορές αστείες…
Σκακιστική Νουβέλα
Η «Σκακιστική Νουβέλα», το εμβληματικό μυθιστόρημα του Στέφαν Τσβάιχ, αποκτά νέα διάσταση μέσα από μια πρωτότυπη διασκευή. Παραμένοντας πιστή στην έντονη θεματολογία του Τσβάιχ, η παράσταση μεταμορφώνει το έργο με τους πολλαπλούς χαρακτήρες σε έναν ανατρεπτικό μονόλογο, γεμάτο φρεσκάδα, βαθιά νοήματα και, φυσικά, αμέτρητες παρτίδες σκακιού.
Αντιγόνη
Στη Θήβα, μετά τον θάνατο των δύο αδελφών Ετεοκλή και Πολυνείκη σε μονομαχία για την εξουσία, ο νέος βασιλιάς Κρέων διατάζει την ταφή μόνο του ενός, αφήνοντας τον άλλο άταφο ως προδότη. Η Αντιγόνη, κόρη του Οιδίποδα, αψηφά την εντολή του βασιλιά, υπακούοντας σε έναν ανώτερο, άγραφο νόμο: αυτόν της τιμής προς τους νεκρούς και της οικογενειακής πίστης. Η απόφασή της θέτει σε κίνηση μια βαθιά ηθική και πολιτική σύγκρουση, όπου συγκρούονται η κρατική εξουσία με τη φωνή της συνείδησης, η τάξη με τη δικαιοσύνη, το καθήκον με την αγάπη. Στο επίκεντρο αυτής της τραγωδίας, ο χορός των γερόντων της Θήβας παρακολουθεί, σχολιάζει και κλονίζεται, λειτουργώντας ως φωνή της κοινότητας που παλινδρομεί ανάμεσα στον φόβο και τη σοφία.
Αι γυμνισταί
Δύο ηλικιωμένες κυρίες διασταυρώνονται κατά τύχη με δύο μεσήλικες άντρες, γυμνιστές, στην παραλία όπου σκόπευαν να κάνουν το μπάνιο τους. Αυτοί τις καλούν σε ένα ραντεβού το ίδιο απόγευμα στο κοντινό beach bar.
Το Ξενοδοχείο των τρελών Παραθεριστών
Στο ξενοδοχείο των τρελών παραθεριστών η δουλειά μας είναι η παραγωγή ανησυχητικών ειδήσεων, φημών, ψιθύρων. Η διαχρονική μας πείρα μας έχει διδάξει: ‘πώς να γελοιοποιούμε τις απλές ανθρώπινες στιγμές και να σοβαροποιούμε τις γελοίες’ .
Η γενιά των δράκων υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια! Εσύ θα καταφέρεις να φτάσεις στον εσωτερικό σου θησαυρό; Ποιο είναι τελικά το κλειδί για τον Παράδεισο;
Ατυχές πήδημα ή παλαβό πορνό;
Όταν ένα βίντεο με ιδιωτικές ερωτικές στιγμές μιας δασκάλας δημοτικού διαρρέει στο διαδίκτυο, οι γονείς των μαθητών αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους!
Σχολική συνέλευση ή λαϊκό δικαστήριο; Αγωνία για το μέλλον των παιδιών μας ή μια ακόμη αφορμή για δημόσιο κανιβαλισμό; Κοινωνικό δράμα ή σουρεαλιστική κωμωδία;
Καιρός να την πουλεύουμε
Οι τρεις ήρωες συνυπάρχουν ανάμεσα σε μνήμες – κουβάρια που καθώς ξετυλίγονται γίνονται αλήθειες που πονάνε αλλά ταυτόχρονα λυτρώνουν. Μέσα από καθημερινή γλώσσα, απίθανες καταστάσεις και μεταθεατρικές ανατροπές, το έργο γίνεται καθρέφτης: της απώλειας, της ανάγκης να συνεχίσεις παρ’ όλα αυτά, της ανάγκης να ξεφύγεις για λίγο από τον εαυτό σου και κάπου στο τέλος, σιγά σιγά, καταλαβαίνεις ότι: το γέλιο και το δάκρυ πάνε μαζί – όπως η ζωή και το θέατρο.
Raised in captivity
Ο Σεμπάστιαν, ένας νεαρός άνεργος δημοσιογράφος, ζει απομονωμένος από τους ανθρώπους τα τελευταία δέκα χρόνια, ανίκανος να διαχειριστεί το χαμό του συντρόφου του. Όταν η μητέρα του ξαφνικά πεθαίνει, αναγκάζεται να επιστρέψει στην πόλη όπου μεγάλωσε. Εκεί θα ξεκινήσει μια σειρά τυχαίων γεγονότων που θα ταράξουν τη βολή του και θα τον κάνουν να αναθεωρήσει τις βεβαιότητές του: Η συναισθηματικά ευάλωτη αδελφή του που δεν θέλει με τίποτα να τον αποχωριστεί, ο σύζυγός της που εγκαταλείπει την ιατρική για να αφοσιωθεί στη ζωγραφική, η ψυχολόγος του που δυσκολεύεται να αντέξει την απόρριψη και φτάνει στις πιο ακραίες λύσεις… Όλα μοιάζουν να τον φέρνουν προ των ευθυνών του με έναν εντελώς δυσάρεστο τρόπο. Όλα εκτός από ένα: η επικοινωνία του με τον καλύτερό του φίλο – έναν φυλακισμένο, καταδικασμένο για φόνο, που δεν έχει συναντήσει ποτέ.
Θέλημα Θεού
Τρεις φίλοι, η Ελένη, ο Πέτρος και ο Παύλος είναι καλεσμένοι στη δεξίωση του Πρέσβη. Είναι τα γενέθλια του Πέτρου. Μια βραδιά για γιορτή, σαμπάνια και… φόνο; Ο Πέτρος δεν περνά καλά μέσα στον κόσμο και βρίσκει αφορμή να «κρυφτεί» στις τουαλέτες. Εκεί θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον χειρότερο εφιάλτη του και θα πρέπει να επιλέξει: το δρόμο του Θεού ή το δρόμο του ανθρώπου. Μαζί του όμως θα κληθείς να διαλέξεις και εσύ, σε ένα έργο γεμάτο σασπένς και αποκαλύψεις που έχει χαρακτηριστεί υπερβολικά ρεαλιστικό, σκληρό, ειρωνικό και σοκαριστικό.
Η ράβδος
Ο Έντουαρντ, ένας αφοσιωμένος καθηγητής της μέσης εκπαίδευσης, μετά από σαράντα πέντε χρόνια διδασκαλίας, βγαίνει στη σύνταξη. Περιμένει με ανυπομονησία την αποχαιρετιστήρια γιορτή που οργανώνεται από το σχολείο για να τιμήσουν το πρόσωπό του και την πολυετή του προσφορά. Όμως τις τελευταίες έξι μέρες, ο Έντουαρντ και η σύζυγός του, η Μορίν, βρίσκονται σε πολιορκία και δεν μπορούν να βγουν απ’ το σπίτι τους. Ένα πλήθος εξαγριωμένων μαθητών έχει συγκεντρωθεί απ’ έξω, φωνάζοντας και βρίζοντας, φτύνοντας και πετώντας αντικείμενα. Ένα τούβλο έχει σπάσει το παράθυρο. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα και ενώ ταυτόχρονα το σχολείο του Έντουαρντ περνά από αξιολόγηση, τους επισκέπτεται η αποξενωμένη κόρη τους. Η Άννα εμφανίζεται αναπάντεχα μετά από χρόνια, έχοντας τα δικά της ερωτήματα.
Το Τανγκό των Χαμένων Ονείρων
Σε ένα καφκικό δυστοπικό περιβάλλον ο άνεργος Έκτορας προσλαμβάνεται από την Εταιρία για μία άκρως εμπιστευτική εργασία. Όμως ποια είναι στην πραγματικότητα η Εταιρία; Ποιο θα είναι το αντικείμενο της εργασίας του; Και ποια είναι ακριβώς τα καθήκοντα του Άγη, που είναι ο σύνδεσμος με την Εταιρία;
Να Θυμηθώ Να Μη Φάω
Τρεις γυναίκες «τρώνε» τα συναισθήματά τους, καταπιεσμένες σε έναν κόσμο γεμάτο «μη», που τις κρίνει για την εικόνα τους. Αναζητούν το δικό τους προσωπικό «τέλειο» και τον τρόπο να είναι ευτυχισμένες. Το δικαιούνται.
Family secrets
Γκράτσια και Αδάμ … Μια συνταξιούχος δασκάλα, η Γκράτσια, έχει απομονωθεί στο σπίτι της και ζει πλέον μέσα από τις σαπουνόπερες, που έχουν μετατραπεί στη καθημερινή πραγματικότητά της. Αγαπημένη της ” πραγματικότητα” η σειρά ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΓΟΗΤΕΙΑ, την οποία παρακολουθεί ανελλιπώς, ζώντας μέσα από τις σκηνές τις στιγμές και συναισθήματα που η ίδια δεν βίωσε ποτέ.
Ο γιος Αδάμ, σεναριογράφος σε σαπουνόπερες και επίδοξος θεατρικός συγγραφέας, επιστρέφει ξαφνικά στο πατρικό του, μετά από απουσία πολλών ετών, για να περάσει λίγο χρόνο με τη μητέρα του, ύστερα από μία αποτυχημένη προσπάθεια να κάνει το επόμενο επαγγελματικό βήμα στη ζωή του.
Le passeport
Εν Μόσχα 24 Μαΐου 1896
Η Ναταλία, δασκάλα κάποτε στο μικρό σχολείο που έχει κλείσει τώρα, καταφθάνει στον τελωνειακό σταθμό για να παραλάβει το διαβατήριό της για να περάσει στην Πολωνία. Ο Φεντόρ, υπάλληλος του τελωνείου δεν είναι άλλος από τον ανολοκλήρωτο νεανικό της έρωτα.
Η ακραία γραφειοκρατία και η προσκόλληση του συστήματος στους νόμους και τα πρωτόκολλα οδηγεί σε καταστάσεις παραλογισμού και οι δύο ήρωες του έργου γίνονται οι κωμικοτραγικοί πρωταγωνιστές σ’ένα θρίλερ ανατροπών.
το Υπόγειο
Με οδηγό την πιστή στο πρωτότυπο θεατρική μεταφορά της Μάρως Βαμβουνάκη, ο Στέργιος Ιωάννου επαναφέρει στο προσκήνιο τον άνθρωπο του Υπογείου – τον ανώνυμο αντι-ήρωα του Ντοστογιέφσκι: ανήσυχο και αυτοσαρκαστικό, καθημερινό και ανθρώπινο. Μια κατάδυση στα έγκατα της ανθρώπινης ψυχής, ανασύροντας τα πιο μύχια μυστικά της, θέτοντας τα πιο καίρια ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης και αποκαλύπτοντας τον αγώνα του ανθρώπου να βρει νόημα και λύτρωση σ έναν παράλογο κόσμο, μέσα από το βαθιά στοχαστικό κείμενο του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, γραμμένο το 1864, το οποίο αποτέλεσε σταθμό για τα μετέπειτα μεγάλα έργα του.
Dalida “Τραγουδώντας μέχρι το τέλος”
Η Εύα Κοτανίδη -ηθοποιός, τραγουδίστρια και συγγραφέας του έργου- δεν υποδύεται απλώς τη Dalida. Γίνεται η Dalida. Την αφήνει να μιλήσει, να πονέσει, να θυμηθεί και να ξανατραγουδήσει για όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ. Με λιτά μέσα, χωρίς περιττά στολίδια, η παράσταση εστιάζει στο πρόσωπο, στη φωνή, στο βλέμμα. Εκεί που κατοικεί η αλήθεια.
Purgatorio
Ένας ΆΝΔΡΑΣ. Μία ΓΥΝΑΙΚΑ. ΑΡΣΕΝΙΚΟ και ΘΗΛΥΚΟ.
Δύο μύθοι από το μακραίωνο χτες εγκλωβισμένοι μετά θάνατον στην ίδια τους τη φήμη για μία αιωνιότητα. Δύο θηρία χωρίς ονόματα παλεύουν με τις συνέπειες των ίδιων τους των πεπραγμένων, με το βάσανο της μνήμης, της ενοχής, της άσβεστης οργής. Δύο άνθρωποι που έχουν πληγώσει βαθιά ο ένας τον άλλο, στέκονται αντίκρυ σε μια ιδιότυπη ψυχοθεραπεία αναζητώντας την τελική κάθαρση.
Στην αρένα του αέναου η λύτρωση περνάει μέσα από τη συγχώρεση.
Τότε μόνον κλείνει ο κύκλος.
Τότε σε αφήνει να φύγεις το PURGATORIO.
Caveman
Ο Σωτήρης Καλυβάτσης φοράει προβιά (γνωστού οίκου μόδας) και ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνών για να γίνει ο σύγχρονος CAVEMAN: ο άνθρωπος των σπηλαίων της διπλανής πόρτας, ένας πρωτόγονος με Wi-Fi, τηλεκοντρόλ και πιστωτική! Είναι έτοιμος να αποδείξει ότι το αιώνιο μπρα-ντε-φερ μεταξύ άντρα και γυναίκας ξεκίνησε πολύ πριν ανακαλύψουμε το delivery, το Tik-Tok και το γάλα αμυγδάλου.
Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 9-15/10/2025