Θέατρο

Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 19-25/6/2025

Loading

Εννέα νέες παραστάσεις και ένα φεστιβάλ κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα.

Κατσούρμπος

Από τα αριστουργήματα του Κρητικού Θεάτρου της Αναγέννησης, ο Κατσούρμπος του Χορτάτση ανήκει στην παράδοση των έργων της κομέντια ερουντίτα, της λόγιας κωμωδίας. Δανείζεται όμως πολλά από τα χαρακτηριστικά και τους κωμικούς τύπους της πιο ώριμης, αυτοσχεδιαστικής κομέντια ντελ άρτε. Το έργο αντλεί τα ποιητικά του πρότυπα από τα ποιήματα του Πετράρχη και τις ιταλικές κωμωδίες της ίδιας περιόδου του Αριόστο και του Τάσο, αλλά η υψηλή ποιητική του Χορτάτση εξελίσσει τους κώδικες της χοντροκομμένης κωμωδίας και προσδίδει στο έργο λεπτά στρώματα ειρωνείας και οξυμμένης κοινωνικής ανάλυσης για το ήθος των χαρακτήρων και της εποχής. Πώς όμως μπορεί να εγγραφεί σκηνικά στη δική μας;


Μανωλάκης ο βομβιστής

Η κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου μας ταξιδεύει στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Η ζωή ενός φιλήσυχου μικροαστού διαταράσσεται όταν… εισβάλλει στο σπίτι ο αδελφός της γυναίκας του, ο Μανωλάκης. Η καθημερινότητα του νιόπαντρου ζευγαριού καταρρέει, αφού ο φερόμενος ως τρομοκράτης… φιλοξενούμενος μετατρέπει το υπόγειο του σπιτιού σε αντιτρομοκρατική οργάνωση με απρόοπτες κωμικές εξελίξεις.


Μόνος με τον Άμλετ

Το «Μόνος με τον Άμλετ», βασισμένο στον «Άμλετ» του William Shakespeare, είναι μια τολμηρή διασκευή του εμβληματικού έργου, βασισμένη στη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, και επιστρέφει οχτώ χρόνια μετά το τελευταίο ανέβασμα. Σε σκηνοθεσία του Μανώλη Δούνια και του ίδιου του Αιμίλιου Χειλάκη, ξεδιπλώνει τα πάθη, τις εσωτερικές συγκρούσεις και την τραγική ειρωνεία που διατρέχει την ιστορία του Άμλετ.

Όταν ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει αιφνίδια, τον θρόνο σφετερίζεται ο αδελφός του, Κλαύδιος – καταλαμβάνοντας όχι μόνο την εξουσία, αλλά και τη σύζυγο του νεκρού βασιλιά, Γερτρούδη. Η βασίλισσα και μητέρα του Άμλετ ενδίδει σε έναν βιαστικό, σχεδόν ανίερο γάμο, αφήνοντας τον γιο της βυθισμένο στο πένθος και τη σύγχυση. Η εύθραυστη ισορροπία διαλύεται όταν εμφανίζεται το Φάντασμα του βασιλιά: δεν πέθανε φυσικά, αποκαλύπτει – δολοφονήθηκε. Φονιάς ο ίδιος του ο αδελφός, με ύπουλο τρόπο και στόχο του τον θρόνο. Ο Άμλετ ορκίζεται εκδίκηση -ούτε καν ο έρωτάς του για την τρυφερή Οφηλία, δεν θα τον αποσπάσει από το σκοπό του. Για να βεβαιωθεί για την ενοχή του Κλαύδιου, προσκαλεί έναν θίασο περιπλανώμενων ηθοποιών να ανεβάσουν μια παράσταση που αναπαριστά τη δολοφονία του πατέρα του. Η αντίδραση του Κλαύδιου στα όσα συμβαίνουν, θα τον προδώσει και η εκδίκηση του Άμλετ θα είναι φοβερή, αλλά και αυτοκαταστροφική.


Ιππόλυτος (στα χέρια της Αφροδίτης)

O Ιππόλυτος (στα χέρια της Αφροδίτης) είναι μια εμβυθιστική θεατρική εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου. Ο Ιππόλυτος, ακόλουθος της Άρτεμης, που έχει απαρνηθεί το σαρκικό έρωτα, απορρίπτει την Αφροδίτη, θεά του έρωτα. Για να τον εκδικηθεί τον καταριέται, κάνοντας τη μητριά του Φαίδρα να τον ερωτευτεί παράφορα. Το έργο συνδυάζει τη ζωντανή περφόρμανς με τον ηχητικό σχεδιασμό στο χώρο και την επαυξημένη πραγματικότητα για να δομήσει ένα εμβυθιστικό σύμπαν. Καθώς η οργή της Αφροδίτης φουσκώνει, ο φυσικός κόσμος καταρρέει, τα δέντρα φλέγονται, το τοπίο αποσυντίθενται και η καταστροφή αιωρείται. Το κοινό παρακολουθεί μια μυθική κατάπτωση, όπου η θεία εκδίκηση μεταμορφώνει τόσο το ανθρώπινο πεπρωμένο όσο και το φυσικό περιβάλλον. Στην πιλοτική αυτή παράσταση, φορώντας γυαλιά AR, οι θεατές γίνονται συμμέτοχοι στο σχέδιο εκδίκησης της θεάς Αφροδίτης.


Όρνιθες

Δύο φίλοι, ο Πισθέταιρος και ο Ευελπίδης, απογοητευμένοι από τις συνθήκες ζωής στην πόλη τους, αναζητούν έναν νέο τόπο όπου θα μπορέσουν να ζήσουν με ηρεμία και χαρά. Η επαφή τους με τον κόσμο των πουλιών θα τους δώσει την ιδέα να ιδρύσουν μια καινούργια πολιτεία στους αιθέρες, μεταξύ γης και ουρανού.

Ενώ το χτίσιμο της πόλης βρίσκεται σε εξέλιξη, καταφθάνουν απρόσκλητοι επισκέπτες από τον κόσμο των ανθρώπων, διεκδικώντας αυθαίρετα εξουσίες και προνόμια, ενώ παράλληλα απεσταλμένοι των θεών του Ολύμπου διαμαρτύρονται θορυβημένοι για την αμφισβήτηση της θεϊκής κυριαρχίας καθώς η νέα πόλη εμποδίζει τους καπνούς από τις θυσίες να φτάσουν στον ουρανό.

Θα καταφέρουν ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης, με τη συμβολή των πουλιών, να ολοκληρώσουν το χτίσιμο της Νεφελοκοκκυγίας; Πόσο εύκολο θα είναι να πραγματώσουν τη δική τους ουτοπία;


Πάμε Πειραιά! Πάμε Δημοτικό;

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανοίγει τις πόρτες του, για 6η χρονιά με το Πολυθεματικό δεκαπενθήμερο Φεστιβάλ Τέχνης – Σκέψης & Δημιουργίας ‘’ΠΑΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ! ΠΑΜΕ ΔΗΜΟΤΙΚΟ; στους ανθρώπους της πόλης και αφουγκράζεται τη φωνή τους δημιουργώντας έναν κοινό τόπο συνάντησης με το κοινό, από 15 έως 28 Ιουλίου. Συμμετέχουν καλλιτεχνικοί και επιστημονικοί φορείς, σύλλογοι, performer, μεμονωμένοι καλλιτέχνες κα. Ένα φεστιβάλ γεμάτο παραστάσεις, performances, αναλόγια, διαλέξεις, χορό, μουσική, βιβλίο.


Σέρρα – Η ψυχή του Πόντου

Μία ηθοποιός. 12 ρόλοι.

Η Λεμονιά παρουσιάζεται στο κοινό για να αφηγηθεί την ιστορία του πατέρα της, του Γαληνού Φιλονίδη. Μια ιστορία που ξεκινάει το 1915 και ολοκληρώνεται το 1962, στην Τραπεζούντα και άλλες περιοχές του Πόντου, στην Αμπχαζία και στο Καζακστάν.

Ο Γαληνός διχάζεται ανάμεσα σε δυο γυναίκες, δοκιμάζονται οι ηθικές του αρχές κι έρχεται αντιμέτωπος με τις τρικυμίες της ψυχής, αλλά και με την αγριότητα των εκτοπισμών και των διώξεων εκείνης της περιόδου, ενώ στο πρόσωπο του και στην πορεία του αντανακλούν τα δεινά των Ελλήνων του Πόντου και των Αρμενίων.

Ένα έργο γεμάτο έρωτα, μυστήριο, ραδιουργίες, τρυφερότητα, αγάπη, εξαθλίωση και αξιοπρέπεια. Ένα ταξίδι που γράφει η ζωή, που φαντάζει με τις φλόγες του χορού της φωτιάς, του χορού Σέρρα.


Oι σπόροι

Στη Μεγάλη Μάχη του Κόλπου, λίγο πριν τη στιγμή της Σύλληψης. Ο πιο δυνατός και γρήγορος Σπόρος ανακαλύπτει πως δεν είναι μόνος του. Στην περιοχή-στόχο, έχει εισβάλει με ύπουλα μέσα ένας ακόμη Σπόρος.

Το γεγονός είναι αδιανόητο αφού είναι αδύνατο να υπάρξουν συγχρόνως δύο Σπόροι Νικητές. Έτσι η μεταξύ τους σύγκρουση ειναι αναπόφευκτη…και κωμική.

Το Ωάριο όμως έχει συγκεκριμένο ωράριο. Ο χρόνος που περιμένει για τη μεταφορά του πολύτιμου Γενετικού Υλικού στο εσωτερικό του, είναι περιορισμένος. Ποιος άραγε είναι άξιος να εισχωρήσει την κατάλληλη στιγμή στο εσωτερικό του Ωαρίου και να αυτο-θυσιαστεί για τη δημιουργία μιας νέας μορφής Ζωής;


Σωτηρία

Σε μια βόλτα στο σουπερμάρκετ, μοναδική ανάσα στην ασφυκτική καθημερινότητά της, η Σωτηρία του ομώνυμου διηγήματος ξεχνιέται ανάμεσα στις έτοιμες τούρτες και τους κύβους νοστιμιάς και, χωρίς να το πάρει είδηση, κλειδώνεται εκεί μέσα. Χαμένη στον παράδεισο της αφθονίας, ανάμεσα σε ράφια και ψυγεία γεμάτα προϊόντα, περίεργους θορύβους και απροσδιόριστες σκιές, η ηρωίδα έρχεται αντιμέτωπη με τους δαίμονες της, τα σκοτάδια και τους φόβους της. Το αναπάντεχο αυτό γεγονός γίνεται αφορμή για μια αναμέτρηση με τον ίδιο της τον εαυτό. Πώς μπορεί άραγε να μεγεθυνθεί μια στιγμή του ανθρώπου από μια παραξενιά της τύχης;


Ο Φάουστ στην Αφρική!

Δραματουργική σύνθεση που παντρεύει τις πιο εμβληματικές ενσαρκώσεις του διαβόλου στη λογοτεχνία μέσα από το ειρωνικό βλέμμα του Νοτιοαφρικάνου ποιητή Lesego Rampolokeng, το Faustus in Africa! συνιστά μια αλληγορία για την αποικιοκρατία και τον δυτικό ιμπεριαλισμό. Σ’ ένα συναρπαστικό, καλοκουρδισμένο σύμπαν, η ιστορία του ήρωα που πουλάει την ψυχή του στον διάβολο με αντάλλαγμα την αυθεντική απόλαυση και την αιώνια νεότητα μεταφέρεται εδώ στην Αφρική, παρθένα γη που ο αδίστακτος ήρωας εκμεταλλεύεται και καταστρέφει όπως ο Φάουστ διακορεύει και καταστρέφει τη νεαρή και αθώα Γκρέτχεν στο έργο του Γκαίτε. Πηγαίνει στην Αφρική για σαφάρι σε μια περιπέτεια που μετατρέπεται σε ξέφρενο ταξίδι απληστίας, παραφοράς και καταστροφής. Το ενδιαφέρον είναι ότι την ιστορία αναπαριστούν μαριονέτες – ο μόνος χαρακτήρας επί σκηνής με ζωντανή ανθρώπινη μορφή, ενσαρκωμένος από ηθοποιό, είναι ο Διάβολος.


Διαβάστε επίσης: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις από 12-18/6/2025


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *