Βιβλία

Νέες κυκλοφορίες βιβλίων που ξεχώρισα

Loading

Τι πιο ωραίο να έχουμε συντροφιά ενδιαφέροντα βιβλία αλλά και να τα χαρίσουμε ως δώρο στα αγαπημένα μας πρόσωπα! Αυτές είναι μερικές από τις νέες κυκλοφορίες βιβλίων που ξεχώρισα. Υπάρχουν πολλά ακόμα ενδιαφέροντα βιβλία, νέα και παλιά, και θα χαρώ να ακούσω και τις δικές σας προτάσεις.


Προτάσεις βιβλίων


Λογοτεχνία


Το μυστικό του Λέοντα

Μια θρησκευτική σέχτα δολοφόνων αναζητά το «Μυστικό των Μυστικών» και δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα. Ο βυζαντινολόγος Κωνσταντίνος, επικεφαλής της οργάνωσης των Φρουρών του Φωτός, βρίσκεται στην εντατική. Η ζωή του κρέμεται από μια κλωστή. Στην προσπάθειά του να προστατέψει όσα ανακάλυψε στην Αμφίπολη, πρόλαβε και έστειλε στον φίλο του τον Άγγελο όσα στοιχεία τού ήταν απαραίτητα για να συνεχίσει εκείνος τις έρευνές του.


Η ένοικος του Γουάιλντφελ Χολ

Η Ένοικος του Γουάιλντφελ Χολ, κύκνειο άσμα τής πρόωρα χαμένης Αν Μπροντέ, το έργο της οποίας επισκιάστηκε από την επιτυχία των αδελφών της, Σάρλοτ και Έμιλι, είναι ένα πρωτο-φεμινιστικό έργο για τις έμφυλες σχέσεις στη βικτωριανή Αγγλία. Οξυδερκές ψυχολογικό μυθιστόρημα, παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πορτρέτο της «αντισυμβατικής» ηρωίδας και μιας πλειάδας χαρακτήρων (όπως του ναρκισσιστή συζύγου), που υπερβαίνουν την εποχή και τις κοινωνικές συνθήκες. Η ρομαντικών καταβολών συγγραφέας συνειδητά φιλοτεχνεί αυτά τα πορτρέτα με νατουραλιστική ακρίβεια και με μέσα που αργότερα θα αξιοποιούσε ο μοντερνισμός.


Τα μάτια της Μόνα

Ένα ταξίδι μύησης στην ομορφιά της τέχνης και της ζωής.
Μόλις πενήντα δύο εβδοµάδες έχει στη διάθεσή της η δεκάχρονη Μόνα για να ανακαλύψει την οµορφιά του κόσµου. Αυτό είναι το διάστηµα που της αποµένει, προτού χάσει, ίσως οριστικά, την όρασή της.
Ο παππούς της, άνθρωπος µε βαθιά µόρφωση και ευαισθησία, την πηγαίνει κάθε Τετάρτη απόγευµα, µετά το σχολείο, να «γνωρίσει » ένα σπουδαίο έργο τέχνης, στο Μουσείο του Λούβρου, στο Μουσείο Ορσέ, καθώς και στο Κέντρο Ποµπιντού, το Μποµπούρ…


Η Λουίζα στην άκρη του κόσμου

Και γιατί θα ’πρεπε να με απασχολεί η Λουίζα και μάλιστα εδώ, στην άκρη του κόσμου; σκέφτηκε μόλις την είδε, προσπαθώντας να απαντήσει με μιαν ερώτηση στο ξαφνικό πετάρισμα στο στήθος του. Ήταν με μιαν άλλη, συνομήλική της, ξεπερασμένες ελαφρώς εμφανισιακά και οι δύο, με φαρδιά γυαλιά και παντελόνια και ημιδιαφανείς πουκαμίσες πάνω απ’ το μαγιό, και καθιστές μιλάγανε με τον όρθιο Τάκη, που τον ήξεραν από παλιά και που τώρα είχε αυτές εδώ τις ομπρέλες στην παραλία. Τράβηξε το βλέμμα από πάνω τους και κοίταξε αλλού, παρακάτω, σε κάμποσα «αλλού», στο βιβλίο που κράταγε, στις ξαπλώστρες όπου νιαούριζε ένα μικρό, στη θάλασσα που έδειχνε κρύα, ούτε ήξερε πού κοίταξε, κοίταξε πέρα ας πούμε και ρούφηξε μια μικρή γουλιά καφέ, ενώ θέλοντας και μη τις άκουγε που κουβεντιάζανε μεταξύ τους. 


Μαγκαλί

ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 2021, η Μαγκαλί Μπλαντέν εξαφανίζεται. Μετά από έναν μήνα, το πτώμα της ανακαλύπτεται στο δάσος του Μπουαζερβιλύ (νομός Ιλ-ε-Βιλαίν, Βρετάνη), κοντά στο σπίτι της. Η Μαγκαλί, μητέρα τεσσάρων παιδιών, δολοφονήθηκε από τον σύζυγό της.

Ο Καρύλ Φερέ ασχολείται με αυτή τη γυναικοκτονία και με τις πολλαπλές διακλαδώσεις της για να καταλάβει και να μην ξεχάσει, γιατί «η Μαγκαλί δεν είναι ανώνυμη, η Μαγκαλί είναι όλες οι γυναίκες».


Ο Αυτοκράτορας της Χαράς

«Το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο είναι να ζήσεις μονάχα μια φορά». Ο Χάι, δεκαεννιάχρονος Αμερικανο-βιετναμέζος, κάτοικος της Ανατολικής Χαράς του Κονέκτικατ, ετοιμάζεται να αυτοκτονήσει πέφτοντας από μια γέφυρα. Τον σταματά μια ηλικιωμένη από τη Λιθουανία με αρχικά συμπτώματα άνοιας. Οι δυο τους γίνονται αχώριστοι και η ζωή τους αλλάζει.


Ο Ένοικος

Λονδίνο 1890 κι ένα φτωχικό σπίτι ετοιμάζεται να ανοίξει την πόρτα του στον τρόμο.

Ένας μυστηριώδης άντρας νοικιάζει ένα δωμάτιο στο σπίτι των Μπάουντινγκς και η οικοδέσποινα αρχίζει να υποψιάζεται πως κάτι δεν πάει καλά. Η παράξενη συμπεριφορά του, οι νυχτερινές του έξοδοι, η ψυχρή του φωνή – όλα συγκλίνουν σε ένα ερώτημα που δεν τολμά κανείς να αρθρώσει: Μήπως ο ένοικος είναι ο ίδιος ο δολοφόνος; Αυτός που γράφουν οι εφημερίδες και μιμείται τον Τζακ τον αντεροβγάλτη;


Darktown

Αμερική 1948: Χάρη σε μια σειρά ομοσπονδιακών νόμων που στοχεύουν να περιορίσουν τις φυλετικές διακρίσεις, η Αστυνομική Διεύθυνση της Ατλάντας −μιας διαβόητης για τον ρατσισμό της Νότιας Πολιτείας− αναγκάζεται να προσλάβει τους πρώτους οκτώ μαύρους αστυνομικούς της· ανάμεσά τους, και οι Λούσιους Μπογκς και Τόμι Σμιθ. Οι νεοδιορισμένοι αστυνομικοί έρχονται αντιμέτωποι με τη βαθιά εχθρότητα των λευκών συναδέλφων τους: απαγορεύεται να προσάγουν λευκούς υπόπτους, να οδηγούν περιπολικό ή να εμφανίζονται στα κεντρικά της αστυνομίας. 


Σπηλιές από Ατσάλι

H αρχή μιας παράδοξης συνεργασίας ανάμεσα σ’ έναν αστυνομικό κι ένα ρομπότ, που καλούνται να ξεπεράσουν όλα όσα τους κάνουν διαφορετικούς.
Όπως οι περισσότεροι εναπομείναντες άνθρωποι σ’ ένα γήινο κόσμο όπου οι πόροι ολοένα εξαντλούνται, ο Ελάιτζα Μπέιλι, αστυνομικός στη Νέα Υόρκη, τρέφει μονάχα αντιπάθεια για τους υπερόπτες Διαστημικούς και τα ρομποτικά δημιουργήματά τους.
Όταν όμως ένας επιφανής Διαστημικός δολοφονείται κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες, ο Μπέιλι καλείται να ταξιδέψει στους Εξωτερικούς Κόσμους, προκειμένου να βοηθήσει στην αναζήτηση του δράστη.


Θα σε ξαναδώ…

14ος αιώνας

Η ψυχή του πετούσε ελεύθερη. Θα πήγαινε να τον συναντήσει. Άφησε το άψυχο κορμί του να πέσει χωρίς αντίσταση πάνω της, αγκαλιάζοντάς τον, σπρώχνοντας με το βάρος του το μαχαίρι μέσα της. Έπεσαν κάτω αγκαλιασμένοι.

«Θα σε ξαναδώ…» του ψιθύρισε στο αυτί πριν ξεψυχήσει, ευτυχισμένη επειδή θα κρατούσε αυτόν που αγαπούσε για πάντα στην αγκαλιά της.


Το σημειωματάριο

Ένας άνθρωπος περιφέρεται στα Εξάρχεια πηγαίνοντας προς το σπίτι της αγαπημένης του. Στα χέρια του κρατάει ένα σημειωματάριο, δώρο, ευχή και κατάρα, μιας χαμένης φίλης, στο οποίο καταγράφει κάθε του σκέψη, κάθε ιδέα για την πόλη, για τη ζωή, για τους ανθρώπους που έχει χάσει και για εκείνη που τον περιμένει. Στο σημειωματάριο αποτυπώνονται όλες οι νοητικές και πραγματικές διαδρομές της πόλης, όλες οι πορείες, οι κύκλοι, οι βόλτες, οι στροβιλισμοί, οι μεταβάσεις, όλες οι κινήσεις που οδηγούν ή δεν οδηγούν κάπου, μέσα στην υποτιθέμενη καθημερινότητα της σύγχρονης, απελπισμένης και υπέροχα ξεπεσμένης Αθήνας, αυτής της πόλης που παραλογίζεται αδιάφορα, αλλά που θα μπορούσε, ίσως, να παραλογιστεί επιτέλους συνειδητά.


Οι Χήρες της Πέμπτης

Πίσω από τον τοίχο: Oι νεόπλουτοι κάτοικοι ενός ιδιωτικού προαστίου του Μπουένος Άιρες, στα ξέφρενα χρόνια της οικονομικής φούσκας, προσπαθούν να διατηρήσουν το επίπεδο της ζωής τους με κάθε κόστος.

Δίπλα στην πισίνα: Τέσσερις φίλοι συναντιούνται κάθε Πέμπτη βράδυ για να παίξουν χαρτιά, ανενόχλητοι από υπηρέτριες, παιδιά και συζύγους. Μια απ’ αυτές τις Πέμπτες όμως θα αφήσει πίσω της τρεις νεκρούς και τρεις χήρες.


Μάγια

Το μυθιστόρημα Μάγια περιστρέφεται γύρω από την ερωτική ζωή ενός μεσήλικα καθηγητή ο οποίος, μέσα από τις σχέσεις του με άλλες γυναίκες, προσπαθεί να ξεπεράσει το τραύμα της απώλειας της συζύγου του Φένης – λατρεμένης συνοδοιπόρου του επί δύο δεκαετίες –, που πεθαίνει ξαφνικά από ανακοπή ένα καλοκαίρι στη Ρώμη. Από τις γυναίκες αυτές τη σημαντικότερη θέση κατέχει η Μάγια. […] Ο κύριος καθηγητής, ιδιαίτερα επιρρεπής στο ωραίο φύλο, αναγνωρίζει την ευεργετική επίδραση της Μάγιας στη ζωή του, αλλά δεν διστάζει να την απατήσει με την καλύτερη φίλη της, τη Σόφη, που έρχεται να μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα μαζί τους στο διαμέρισμά τους στη Νέα Υόρκη. […]


Συμπληγάδες

Η περιπλάνηση της Αλεξάνδρας στον κόσμο άρχισε λίγες μόνο ημέρες μετά τη γέννησή της στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
Οι σχέσεις και τα συμβάντα που ακολούθησαν τον ρου της ζωής της, τα περισσότερα πέρασαν μέσα από συμπληγάδες που γύρευαν να τη λιώσουν και να την αφανίσουν.
Γνώρισε έρωτες, προδοσίες, ματαιώσεις, απογοητεύσεις, κακοποιητικές συμπεριφορές αλλά και απρόσμενες χαρές, για να μάθει πως η πορεία προς το σέλας, εκεί όπου όλα έχουν χρώμα και φως, εκεί όπου την περίμενε ο πολύτιμος εαυτός της, δεν είναι ευκολοδιάβατη. Είναι μια πορεία μέσα από δύσβατα, σκοτεινά κι ανήλιαγα μονοπάτια, μέσα από συναισθηματικά ναρκοπέδια και αναπόφευκτους αποχωρισμούς.


Το ψαίμα ανάμεσά μας

Λένε ότι κάθε σπίτι έχει τα μυστικά του —όπως ακριβώς το σπίτι που μοιράζονται τόσα χρόνια η Μάγκι και η Νίνα. Μυστικά που δεν έμειναν θαμμένα στο χθες…
Κάθε δεύτερη νύχτα, η Μάγκι και η Νίνα τρώνε μαζί. Όταν τελειώνουν το δείπνο, η Νίνα βοηθά τη Μάγκι να επιστρέψει στο δωμάτιό της στη σοφίτα και κλειδώνει μια βαριά αλυσίδα στο πόδι της για να μη δραπετεύσει. Γιατί η Μάγκι έχει κάνει ασυγχώρητα λάθη στο παρελθόν και τώρα πληρώνει το τίμημα. Όμως υπάρχουν αλήθειες που η Νίνα αγνοεί, και η Μάγκι θα φροντίσει να μην τις μάθει ποτέ — ακόμα κι αν χρειαστεί να το πληρώσει με τη ζωή της. Γιατί σε αυτό το σπίτι, η αλήθεια είναι πιο επικίνδυνη από το ψέμα.


Mingtian

Η Λήδα Ρέστη, μηχανολόγος μηχανικός πλοίων, αποφασισμένη να κυνηγήσει την καριέρα της, μετακομίζει στη Σαγκάη, όπου έρχεται αντιμέτωπη με μια απρόσμενη ανατροπή: Ο Μηνάς, ο μεγάλος της έρωτας από το παρελθόν, είναι εκεί πρόθυμος να τη βοηθήσει. Καθώς οι δυο τους έρχονται ξανά κοντά, η ζωή τους παίρνει σκοτεινή τροπή όταν δέχονται μια βίαιη επίθεση. Ο Μηνάς ξυλοκοπείται βάναυσα, και η Λήδα βασανίζεται από μια σκέψη που τη στοιχειώνει: Ποιοι είναι αυτοί που θέλουν να τον σκοτώσουν, και γιατί;
Με τη βοήθεια επιστήθιων φίλων της, η Λήδα ορκίζεται να ανακαλύψει την αλήθεια, μετατρέποντας την αναζήτηση αυτή σε αποστολή ζωής. Όμως η πραγματικότητα είναι πολύ πιο περίπλοκη και επικίνδυνη απ’ όσο μπορούσε να φανταστεί.


Διασταυρούμενα πυρά

1943. Η πορεία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου έχει αρχίσει να αλλάζει. Η νίκη της Ρωσίας στο Στάλινγκραντ –στην πιο αιματηρή μάχη της ιστορίας– έχει ανοίξει την πόρτα για τους Συμμάχους. Τώρα, πρέπει να καταφέρουν εκείνοι το αποφασιστικό χτύπημα στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ. Όμως, η επιτυχία του στρατιωτικού εγχειρήματος δεν είναι δυνατόν να εξασφαλιστεί χωρίς άκρα μυστικότητα.
Η πράκτορας των Επιχειρήσεων Ειδικών Αποστολών Σάφρον Κόρτνεϊ επιβιβάζεται στο Queen Mary για να ταξιδέψει από τις δυτικές ακτές της Σκωτίας στη Νέα Υόρκη. Η αποστολή της είναι να ανακαλύψει τον πληροφοριοδότη που υπάρχει στη βρετανική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον προτού ο Τσόρτσιλ και ο Ρούσβελτ αρχίσουν τις συνομιλίες που θα καθορίσουν τη βρετανική και αμερικανική στρατηγική στον απόηχο της ρωσικής νίκης.


Μη λογοτεχνικά βιβλία


Αντιμέτωποι με τον Πόνο των Άλλων

«Το σοκ συνηθίζεται. Το σοκ ξεθωριάζει». Mε αυτά τα λόγια, η Σούζαν Σόνταγκ αναλύει σε βάθος τι σημαίνει να κοιτάζεις τη φρίκη από μακριά. Πώς επιδρούν μέσα μας οι σκηνές βίας, πολέμου, πόνου που βλέπουμε σε φωτογραφίες και βίντεο; Μας βοηθούν να νιώσουμε τον πόνο των άλλων ή μας κάνουν όλο και πιο απαθείς; Ζούμε «σε έναν κόσμο όπου η φωτογραφία εξυπηρετεί την καταναλωτική χειραγώγηση», λέει η Σόνταγκ.


Ο πόλεμος των σκουπιδιών

Κάθε μέρα η ανθρωπότητα πετάει στα σκουπίδια 1,5 δισεκατομμύριο πλαστικά ποτηράκια, σχεδόν 115 εκατομμύρια κιλά ρούχα, 220 εκατομμύρια αλουμινένια κουτάκια, 3 εκατομμύρια ελαστικά αυτοκινήτων. Σε κάθε άνθρωπο αντιστοιχεί αυτή τη στιγμή λίγο πάνω από ένας τόνος πεταμένο πλαστικό — σκορπισμένο στην ξηρά, θαμμένο στη γη ή αδέσποτο στη θάλασσα· και είναι σχεδόν βέβαιο ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτού του πλαστικού θα παραμείνει στον πλανήτη για χιλιάδες, ίσως κι εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια μετά από μας. 


Η λευκή σκέψη

Τι σημαίνει να είσαι λευκός; Το ερώτημα δεν αφορά στ’ αλήθεια το χρώμα του δέρματος, αλλά έναν τρόπο σκέψης. Η ιστορία που αφηγούνται στον εαυτό τους οι Ευρωπαίοι τοποθετεί τους λευκούς στο κέντρο του κόσμου. Αυτό το βιβλίο αφηγείται την ιστορία της λευκής σκέψης, τις ρίζες της και τον τρόπο με τον οποίο εξαπλώθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο, μέχρι να φτάσει να διαποτίσει ώς και τον αέρα που αναπνέουμε. Επί αιώνες, αυτός ο τρόπος σκέψης συγκροτεί φυλετικές ιεραρχίες, δικαιολογεί την κυριαρχία των λευκών σε όλο τον κόσμο, διαμορφώνει τις αντιλήψεις και τις συνήθειες των ανθρώπων. Υποδεικνύει στους λευκούς και στους μη λευκούς τι πρέπει να είναι, πώς πρέπει να μιλάνε, ποια είναι η θέση τους. Μόνο η αμφισβήτησή της θα μας επιτρέψει να πετάξουμε τη λευκή μάσκα και να πολεμήσουμε τον ρατσισμό.


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *